Снимка: Булфото, ахрив
fallback

Приходите от "синя" и "зелена" зона в центъра на София са 1 891 590 лв. за първите два месеца на годината, съобщи в интервю за БТА заместник-кметът по транспорта на София Любомир Христов.

За същия период на 2014 г. са събрани 1 806 055 лв., нарастването на постъпленията е с 85 535 лв. Приходите от репатриране за първите два месеца на тази година са 133 560 лв., а от поставени скоби - 604 920 лв., информира Христов. По думите му приходите от двете зони за паркиране са напълно съпоставими с реализирано за същия период на миналата година.

Той посочи, че се наблюдава устойчивата тенденция около 15 на сто от паркоместата да бъдат свободни постоянно и в двете зони.

"Това може да бъде доказано и с първия етап от системата за броене, въведена в синята зона, която Центърът за градска мобилност изгради. Чрез машинното броене се знае точният брой автомобили, които влизат и излизат от зоната. Системата за паркиране се стабилизира, ефектът от промените през 2012 г. в организацията на платеното паркиране е добър", коментира Христов.

Зам.-кметът съобщи, че постъпленията от продажбата на карти за еднократно пътуване и абонаментни карти за първите в градския транспорт за първите два месеца на тази година възлизат на 23 338 590 лв., почти колкото са през първите два месеца на 2014 година. Съгласно нормативните документи те се използват за разплащане на транспортната дейност, извършена от транспортните оператори в обществения градски транспорт.

Той информира, че за 2014 г. приходите от билети и карти са около 90 млн. лв., което е сходно с реализираните приходи през 2013 година.

Има и увеличение на приходите от продажби на билети от водачи с около 2 млн. лв., което се дължи на факта, че по немалка част от крайградските линии вече има т.нар. постоянен контрол в автобусите.

Столичната община продължава да изпълнява поетапно програмата за обновяване на тротоарите. Попитан за хода на ремонта им през тази година Христов посочи, че Столичната община е отделила за това 2 млн. лв.

"През годините съществуващите тротоари бяха смазани от автомобилите, поради рязкото увеличаване на техния брой, занижения контрол, както и липсата на култура на водачите", коментира Христов.

Той обаче отбеляза, че тази негативна тенденция се променя. По думите му Столична община планира да бъдат обновявани и изграждани нови тротоари и в жилищните квартали на София, включително и във връзка с изграждането на големите инфраструктурни обекти.

"Планираме през тази година да бъде извършен ремонт на пътните настилки и тротоарите на улиците "Цар Асен", "Княз Борис" и "Солунска" в центъра на София. Тези улици са много натоварени от автомобилно движение и са в лошо състояние", посочи заместник-кметът. Той подчерта, че ул. "Солунска" няма да бъде реконструирана в участъка от бул. "Витоша" до площад Славейков, тъй като попада в проекта за нова визия на центъра на София, който предстои да бъде реализиран до една година с европейски средства.

Предвижда се през тази година да бъде довършена ул. "Хан Крум" от т. нар. Малки пет кьошета до бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" ул. "6-ти септември" в участъка между бул. "Патриарх Евтимий" и бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", както и малките улички в района.

Относно дългогодишната идея за трамвай в кв. "Модерно предградие", Христов посочи, че това е свързано с изграждането на релсов път. Има идеен проект, който в момента е включен за анализиране по линия на Интегрирания проект за градски транспорт, втора фаза. Ако икономическите индикатори покажат, че е ефективно и ефикасно там да бъде изградено трамвайно трасе, проектът ще бъде подаден към Министерството на регионалното развитие за финансиране.

Това означава, че ще са нужни поне три години, докато се стигне до реализация на проекта.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

24

Факт

преди 9 години

В София от 25 години в общината се работи по модела Мафиянски. Затова нещата не отиват към по-добро, а към по-лошо. Наскоро ходих до един от комплексите на София, където живях до преди десетина години. Нищо не е пипнато - дупките по улиците са страшни, тротоарите са разбити и почти ги няма. Беше валяло, но канализацията хич я няма и трябва да минаваш през локвите, а не беше чак така преди десетина години. На това ГЕРБ, Фандъкова и Борисов му викат голям успех.

23

Анонимен

преди 9 години

Докато се гласува за ГЕРБ и Сините, все така ще ни скубят.

22

???

преди 9 години

Два милиона за два емсеца, т.е. по около милион на месец, за една година - 12 милиона. Къде отиват тези пари? Защо нищо не се прави с години по повечето улици и тротоари на София? Защо там където уж се прави нещо, след месец-два или най-много след година пак трябва да се ремонтира? Май това е защото все се гласува за едни и същи и на тях не им пука - сигурни са, че оФцете в София пак ще ги преизберат. Отделно всяко едно огранчиение в паркирането оскъпява придвижването през/около съответния район

fallback