Снимка: Булфото, ахрив
fallback

Много съм щастлива, че за първи път в София се провежда форум на EUROCITIES и то точно по темата мобилност, насочена към развитието на публичния транспорт, каза пред "Фокус" кметът на София Йорданка Фандъкова, която даде начало на форума за мобилност.

"Знаете, че това е много важен приоритет в моята работа. Вече 86 от новите автобуси се движат по улиците на града. В момента има пристигнали 30 нови автобуси от общо 126-те, които се доставят по ОП "Околна среда". Предвиждаме от началото на май те да се движат вече по линия 94 и 213", заяви Фандъкова.

Тя посочи, че заедно с новия проект, който предстои да бъде реализиран за закупуване на още 110 нови автобуси, се предвижда през 2016 година да се намали средната възраст на автобусите.

"Това е голямо предизвикателство за нашия град. Наскоро кметовете имахме среща в Париж. Проблемите са общи и трябва да търсим решенията заедно. Приоритет за мен е да направим всички инвестиции устойчиви. Пример е ограничаването на паркирането в центъра на града. София е типичен пример за голям европейски град", посочи Фандъкова и изброи приложените мерки за подобряване на екологичните норми на града.

"За последните 4 години успяхме да построим 5 кръстовища на 2 нива. Тази година продължаваме работа", обясни градоначалникът. Тя поясни, че ще бъде започнато и строителството на голямото кръстовище на бул. "България" и бул. "Иван Гешов".

Тя уточни, че за най-кратко време метрото е донесло най-големия положителен ефект. "Нито за месец не сме спрели развитието му. Имаме вече 35 км мрежа и над 350 000 пътници дневно", каза още Йорданка Фандъкова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

...

преди 9 години

До КЗащото там ще ги направите да изглеждат на 15-20 годишни автобуси за 1 месец. Не се обиждай, ама в крайнтие квартали особенно за повечето линии които спомена повечето пътници са тъмни субекти които няма да опазят нищо.

9

К

преди 9 години

Не знам кой ги разпределя автобусите по кои линии да се движат стари и по кои нови, но в западните квартали линиите са си почти изцяло със старите автобуси. По 310 карат още икаруси! По 108, 309 и 85, 86 и няколко други - старите МАН-ове закупени преди 15-20 години втора употреба от Франция! Защо новите автобуси ги дава Фандъковица приоритетно само за Младост, Бизнес парка и нафуканите Бизнеспаркаджии, които и без това се возят с лъскавите си коли всеки по отделно и правят мега задръстванията?

8

rainbou1

преди 9 години

Фандъчката се хвали ден след ден за градския транспорт, упорито пренебрегвайки факта, че народа все пак си предпочита личния транспорт, с изключение на метрото.

fallback