Метрото се превръща в предпочитан начин за предвижване до Летище София. Снимка: Булфото
fallback

Репортерът на телевизия България Он Ер Васил Детелинов разговаря с Антон Деспотов – директор на Дирекция“Обществен транспорт“ – София за транспортната връзка между Терминалите на Летище София и метростанцията при аерогарата.

- Г- н Деспотов, има ли добра връзка между Терминал 2 и Терминал 1 на Летище София? Стигат ли бързо до метрото хората?

- Връзката с метростанцията на Летище София се осъществява с два автобуса. Това са линия 84 и автобусна линия 384. След пускането на метрото автобусна линия 384 промени маршрута си и стана довозващ транспорт до всички метростанции в района на кв. "Дружба“ и района на летището. Маршрутът на тази линия бе определен след анкетно проучване от живеещите в района и работещите в бизнес зоната около бул. „Христофор Колумб“ и Терминал 1 и 2. Определи се маршрут с определен брой коли и интервал на движение, средно около 13 минути в натоварената зона . Преди това автобус 384 се движеше само в работно време, а сега е целодневен и осигурява една добра връзка както с метростанцията на Летище София, така и метростанциите в "Дружба".

- Този интервал от 13 минути може ли да бъде намален, заради огромния пътникопоток в района?

- Тъй като се движат две автобусни линии- линия 84 е на 10 минути , предполагаме, че за този интервал от 13 минути, който сме заложили, ще бъде достатъчен. Но това е експериментално за шест месеца. Съответно на всеки месец ние ще правим изследване на пътникопотока и ако видим, че не е достатъчен ще предприемем съответните мерки за подобряване на обслужването.

- Възможно ли е да бъде пуснат автобус, който да обслужва само Терминал 1 и 2 на Летище София?

- Летищните власти са тези, които трябва да осигурят връзка между терминалите на едно летище. По цял свят е така. Вътрешнолетищният транспорт се осигурява от тях. В момента имаме връзка, която прави автобус 84 между Терминал 1 и Терминал 2 и отива към центъра. Така че на този етап не предлагаме такава връзка от обществения транспорт, която да бъде вътрешнолетищна.

- Пускането на метрото до летището ще редуцира ли интервала на движение на линия 84 от центъра към аерогарата? Защото от 2-ри април, много хора предпочетоха подземната железница пред автобуса?

- В рамките на този експериментален шест месечен срок ще направим наблюдения по всички линии в участъка на метрото и ако се забележи крайно неефективна използваемост на услугата ще прибегнем до редукция на линия 84, като това ще бъде съобразено с търсенето и необходимостта от това. Ако линия 84 е настина празна и хората са се насочили към метрото, това ще означава по – добро обслужване с метро отколкото с автобус .

Още новини четете на сайта на телевизия Bulgaria On Air

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

17

Анонимен

преди 9 години

До ha haЗащото няма толкова пътници, колкото в Милано???

16

Анонимен

преди 9 години

Всичко трябва да бъде сложно: изследване, експерименти, проучване. Хубаво е да се използват и сложни думи: редуциране, вътрешнолетищен транспорт, експериментален срок и т.н. Тук става на въпрос за един автобус, който да се движи между двата терминала. На милионите пътници им е все тая на кой чиновник това му е грижа .......

15

ha ha

преди 9 години

Мисля, че в Милано връзката мяжду двата терминала се извършва с метро което обслужва само тях, а те са доста отдалечени, защо и тук ане се направи едно такова, ще спести много главоболия за рейсове и таксита, ще е бързо и удобно. Или да се удължи с още една спирка съществуващото сега.

fallback