Установено е, че длъжностно лице - ръководител на движението на гара Волуяк, е главният виновник за фаталния инцидент на жп прелез "Обеля", където в четвъртък загина един човек, след като локомотив отнесе лек автомобил.
Служителят на гарата не е подал своевременно сигнал за минаването на влака, което е довело до инцидента, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова след първо оперативно заседание по безопасност в сектор железопътен транспорт с ръководствата на ДП НКЖИ, "Холдинг БДЖ" ЕАД и ИА "Железопътна администрация".
Транспортният министър подчерта, че бариерите са били вдигнати и е имало сигнализация, която позволява преминаването на пътни превозни средства.По думите на Николина Ангелкова разследването все още продължава, за да се установят причините за грешката.
Служителят на железниците вече е отстранен временно от длъжност.
Статистика на транспортното министерство показва, че от началото на тази година у нас на жп прелези са се случили 12 произшествия с шестима загинали и 12 ранени.
От 2009 г. до 2013 г. общият брой на произшествията е 132, при които са загинали 27 души и са ранени други 49.
Генералният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев коментира, че в 99% от случаите на произшествия на жп прелези вината е на шофьорите, а не на служители на железниците. По думите му в страната има общо 783 жп прелеза, отделно 193 са в индустриални клонове.
Прелезите без бариери, само със знак "Стоп", са 137, те са в малко населени места, където за деня минават по 1-2 коли или каруци, коментира още той.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
10
Един бъдещ колега
преди 9 годиниЖивеем в България, невинни се изкарват виновни, а за виновните си затваряме очите, остава само да гледаме и да се молим да не ни застига, но нека ни пожелавам на всички, който защитават въпросната жена да ги застигне същото пък да видим колко ще ви е яко тогава ...П.С. Всеки ден минавам през прелез на който няма бариери и какво да се юрна и да мина да ме премачка влака та това е ненормално! Плюс това влака свири преди да мине прелеза тоя глух ли е бил ???
9
Да почнем от там
преди 9 годиниче по закон си длъжен да се огледаш преди да преминеш, независимо от сигнализацията. Така, че този, че е спал спал е ама на шьофьора на колата кой му виновен, че е спал. Единствено има оправадение ако местото няма видимост и трябва да разчиташ единствено на сигнализацията.
8
Анонимен
преди 9 годиниВдигната бариера не означава че трябва да се кара на сляпо без да се спре и да се огледа шофьора.