Тежкият инцидент отне живота на един човек. Снимка: Булфото
fallback

Установено е, че длъжностно лице - ръководител на движението на гара Волуяк, е главният виновник за фаталния инцидент на жп прелез "Обеля", където в четвъртък загина един човек, след като локомотив отнесе лек автомобил.

Служителят на гарата не е подал своевременно сигнал за минаването на влака, което е довело до инцидента, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова след първо оперативно заседание по безопасност в сектор железопътен транспорт с ръководствата на ДП НКЖИ, "Холдинг БДЖ" ЕАД и ИА "Железопътна администрация".

Oще по темата
Транспортният министър подчерта, че бариерите са били вдигнати и е имало сигнализация, която позволява преминаването на пътни превозни средства.

По думите на Николина Ангелкова разследването все още продължава, за да се установят причините за грешката.

Служителят на железниците вече е отстранен временно от длъжност.

Статистика на транспортното министерство показва, че от началото на тази година у нас на жп прелези са се случили 12 произшествия с шестима загинали и 12 ранени.

От 2009 г. до 2013 г. общият брой на произшествията е 132, при които са загинали 27 души и са ранени други 49.

Генералният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев коментира, че в 99% от случаите на произшествия на жп прелези вината е на шофьорите, а не на служители на железниците. По думите му в страната има общо 783 жп прелеза, отделно 193 са в индустриални клонове.

Прелезите без бариери, само със знак "Стоп", са 137, те са в малко населени места, където за деня минават по 1-2 коли или каруци, коментира още той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

Един бъдещ колега

преди 9 години

Живеем в България, невинни се изкарват виновни, а за виновните си затваряме очите, остава само да гледаме и да се молим да не ни застига, но нека ни пожелавам на всички, който защитават въпросната жена да ги застигне същото пък да видим колко ще ви е яко тогава ...П.С. Всеки ден минавам през прелез на който няма бариери и какво да се юрна и да мина да ме премачка влака та това е ненормално! Плюс това влака свири преди да мине прелеза тоя глух ли е бил ???

9

Да почнем от там

преди 9 години

че по закон си длъжен да се огледаш преди да преминеш, независимо от сигнализацията. Така, че този, че е спал спал е ама на шьофьора на колата кой му виновен, че е спал. Единствено има оправадение ако местото няма видимост и трябва да разчиташ единствено на сигнализацията.

8

Анонимен

преди 9 години

Вдигната бариера не означава че трябва да се кара на сляпо без да се спре и да се огледа шофьора.

fallback