Борисовата градина. Снимка: архив, БулФото
fallback

Столичната община работи върху нов план на Борисовата градина. Главният архитект Петър Диков съобщи пред БНТ, че вече е внесъл в Столичния общински съвет техническо задание и програма за конкурс за благоустройство на парка.

„Борисовата градина трябва да бъде опазена като градски парк и частите, които са отнети от нея за други цели, да бъдат върнати и на самата градина, и на софиянци", отбеляза Диков.

В четвъртък Общинският съвет одобри доклад за ново трамвайно трасе до Студентски град, което ще минава през Борисовата градина. То предизвика недоволство и критики, тъй като, за да бъде реализирано, ще трябва да бъдат изсечени много дървета.

Диков подчерта плюсовете на проекта. По думите му той ще свързва големи квартали на София с метрото и ще бъде удобна връзка с центъра и с улица „Граф Игнатиев“.

Главният архитект посочи, че по трасето има 4 висши училища с повече от 20 000 студенти. Освен това се очаква релсовият път да бъде продължен към центъра на Студентски град и така да свърже още две висши училища с метрото.

Според Диков по въпроса с изсичането на дърветата се спекулира. Както стана ясно и на заседанието на СОС в четвъртък, броят на засегнатите дървета е намалял десетократно след оценка  на първоначално внесения проект и те вече са 47.

Днес той обясни още, че трасето е просека на път, която не се поддържа повече от 40 години и следователно е обрасла и има самозалесили се дървета.

Диков коментира и темата за изграждането на Технопарка в столицата, на който беше направена първа копка в четвъртък. По думите му това е един от малкото проекти, които подкрепят производството, иновациите и високите технологии.

„Аз съм убеден, че този проект ще има добро бъдеще и ще има добро отражение върху развитието на София, а и на България, каза още той.

Още бизнес новини за София четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

Кукувица

преди 9 години

В София има просто прекалено много хора. Решението е да се направи живота по селата атрактивен за младите хора. Да се реши проблема с изкупната мафия. Селскостопанските стоки да се изкупуват на нормални, пазарни цени. Да се осигурят средства и програми за развитие и да си отидат селяните от София. Това е решение, а не нови трасета и нови блокове.

12

ММ

преди 9 години

До АнонименНито пък трябва да се руши, копа и кърти излишно. Обаче трябва да се направи едно проектче, да се вземат едни парички и т.н.

11

Анонимен

преди 9 години

Притрябвал ми трамвай, ако ще го чакам 15-20 минути, за да се кача на него, и после ще се дондуркам 100 часа, за да стигна до Семинарията. Че нали до Семинарията се стига с автобус 94. Да, 94 се пръска по шевовете в пиковите часове. Но защо вместо да се строи нова трамвайна линия, не се пуснат още няколко автобуса, така че да не се налагаме да се бутаме, ръгаме и псуваме в претъпканите рейсове.

fallback