Архив: Булфото
fallback

Сред гратисчиите в столичния градски транспорт има служители на различни министерства и големи компании с доказани трудови доходи.

Това установи Столичната община, след като предприе стъпки за принудително събиране на натрупани глоби от нередовни пътници.

Според заместник-кмета по транспорта на София Любомир Христов пътуването без билет сред чиновниците не е поради финансова невъзможност, а показва отношение и нежелание да се заплаща ползваната услуга.

Христов обяви, че има 250 наказателни постановления. "Започнахме с тази дейност преди около месец. За изминалата година има издадени около 10 000 наказателни постановления, като много малка част от тях са платени доброволно."

Относно колко от тези 250 постановления са на министерски служители, Христов каза, че не разполага с тази статистика, предаде "Фокус". "По-голямата част от хората имат относително прилични доходи, което няма да ги затрудни да си платят глобата, още по-малко би ги затруднило да си купят карта", уточни той.

Зам.-кметът обаче не посочи от кои министерства са нередовните пътници. Не мога да ви кажа, не защото не желая, а тъй като не разполагам в детайли с такава  информация, посочи Христов.

Заместник-кметът е получил информацията за нередовните пътници от съдия-изпълнител, който прави проучването, за да уточни кое е лицето, какви трудови договори има и по какъв начин задълженията могат да бъдат събрани принудително.

Столичната община е предвидила 23,6 млн.лв. за покриване на евентуалните загуби на транспортните оператори през тази година. Това е с 3,1 млн.лв. повече в сравнение с изплатените средства през миналата година, съобщи още зам.-кметът. 

СОС прие днес икономическа рамка за 2014 г. за транспортното обслужване на Столична община с градски транспорт.

За 2013 г. общинските транспортни оператори са доказали 20,5 млн.лв. загуби, които са им изплатени от общинския бюджет и от Министерството на финансите, посочи Христов. Според него едва ли през тази година операторите ще претърпят по-големи загуби, което обаче ще зависи от цената на горивата. Христов подчерта, че с новите автобуси, тролеи и трамваи част от разходите на транспортните оператори би трябвало да намалеят и да се повиши тяхната ефективност.

Според зам.-кмета столичани ще получат подобрена транспортна услуга. Интервалите на движение на градския транспорт няма да бъдат намалявани, продължава и модернизацията на градския транспорт. Столичната община обсъжда и разкриването на нова автобусна линия от площад "Възраждане" до Златните мостове на Витоша.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

49

Анонимен

преди 10 години

Всичко е въпрос на регламент и закон. Пишат ти акт, дават ти срок, след което изпращат писмо до работодателя /за да видят на работното ти място какво представляваш/, удържат ти от заплатата ти парите и всичко е ок. Следващи път чиновника си купува чиновника билетче и драма няма.

48

Анонимен

преди 10 години

Решението за гратисчиите отдавна са го измислили във Варна - частни линии и контрольор/ билетопродавач във всеки автобус. Гаранция, че там няма гратисчии! :)

47

Анонимен

преди 10 години

Ползвам си колата и не съм се качвал на градски транспорт от 20 години . . .

fallback