Снимка: Булфото, архив

Омбудсманът Константин Пенчев поиска от председателя на Комисията за защита на конкуренцията да бъде извършена проверка, при която да се установи дали е спазена забраната за злоупотреба с господстващо или монополно положение от страна на „Софийска вода”.

Според него правото на клиентите на дружеството на защита на икономическите им интереси е нарушено заради вмененото на потребителите задължение да заплащат лихви върху прогнозно определени количества потребена вода.

Според общите условия на „Софийска вода” „при неизпълнение в срок на задължението си за заплащане на ползваните услуги, потребителят дължи на ВиК оператора обезщетение в размер на законната лихва“.
В писмото си до КЗК обаче омбудсманът е категоричен, че цитираните разпоредби по никакъв начин не кореспондират с тезата, защитавана от дружеството.

 „Напротив, точно обратното: „изразходваното количество вода” и „ползваните услуги” означават само едно – реално потребено количество вода, отчетено по водомера, не и служебно начислено количество вода при по-дълъг период на отчитане от един месец” – пише Константин Пенчев до КЗК.

Омбудсманът изпрати писмо с настояване за проверка и до изпълнителния директор на Националната агенция по приходите по повод на друг проблем, свързан с дейността на „Софийска вода” АД.

Експерти на обществения защитник са констатирали, че в касовите бележки, издавани от дружеството на потребителите за платени задължения, липсва информация за количеството използвана вода, за периода, за който е начислено задължението и за номера на фактурата, по която е извършено плащането.

Според него „Софийска вода” АД, неспазвайки нормативните изисквания за съдържанието на фискалната касова бележка, нарушава правото на информация на абонатите си и прегражда пътя им на защита при евентуално възникване на спор за неплатени задължения.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase