Снимка: БТА

Общ преглед

От днес започва строителството на новата отсечка на софийското метро от кв. "Младост 1" до Бизнеспарка. Тя ще бъде дълга 2,7 километра, ще има три метростанции и трябва да бъде готова в началото на 2015 година.

На първата копка на метроучастъка в близост до кръстовището на бул. "Александър Малинов" и ул. "Д-р Атанас Москов" присъстваха президентът Росен Плевнелиев, вицепремиерът и министър по управление на средствата от ЕС Илияна Цанова, транспортният министър Кристиан Кръстев, кметът на София Йорданка Фандъкова и изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев.

Президентът Плевнелиев каза, че ако има един от големите  инфраструктурни проекти на България, който да бъде за пример, това безспорно е софийското метро и това го посочват и от ЕК. Tой посочи, че това е пример за добро управление - ден по ден, лев по лев, в срок, качествено, и пример за смисъла, което се търси - проектът да бъде в полза на десетките хиляди хора, живеещи около бъдещата метростанция. Метрото напредваше с 400 метра на година в последните 25 години, но от четири години насам то напредва 9 пъти по-бързо - с 3,3 км на година, и това отново е доказателство за модерна България, изтъкна президентът.

Кметът на София Йорданка Фандъкова отбеляза, че ефектите от тази метроотсечка са големи и реални - 30 000 души на ден ще ползват метрото, ще има 6000 автомобила дневно по-малко по софийските улици и по-малко вредни емисии в околната среда.

„С този проект ще свържем не само кв. Младост 1 с кв. Младост 4, но ще осигурим и бърза връзка с един от най-развитите учебни и технологични центрове в София”, каза транспортният министър Кристиан Кръстев. По думите му хилядите хора, които всеки ден пътуват до своите работни места в Бизнес парка или до някое от престижните учебни заведения в района, каквито са Американският колеж и Академията на МВР, ще могат да използват подземната железница. „През 2015 г. столицата ще има още близо 8 км и 7 нови метро станции, а подземната железница да осигури бърза връзка и до летище София”, допълни Кристиан Кръстев.

Строежът на участъка ще донесе и други ползи на живеещите в район "Младост" - като разширяването на бул. "Александър Малинов". Около една година ще има сериозни затруднения в движението по този булевард - стеснението му ще бъде чувствително, но през цялото време ще остане отворен с една летна. Фандъкова обаче посочи, че след приключването на стоителните дейности ще има около два километра нов булевард, с ново осветление, както и нови зелени площи.

Кметът на София каза, че оттук нататък предстоят много работа и сериозен контрол, което гарантира, че проектът за столичното метро ще остане проект за пример. 

Доизграждането на метрополитена се изпълнява по ОП "Транспорт", която е съфинансирана от ЕС. От необходимите 120 млн. евро - 110 млн. евро са безвъзмездна европейска финансова помощ, а общинското участие е 10 млн. лева. Освен до Бизнеспарка ще се строи нова отсечка и на втората линия на метрото, която сега е до ул. "Джеймс Баучър". Предвижда се тя да достигне до улица "Сребърна" в кв. "Хладилника", като разширението ще бъде с дължина 1,2 км и ще има една метростанция. Метрото до летището трябва да е готово през 2015 година.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Още новини

Коментари Напиши коментар