Фандъкова направи инспекция на строителството на участъка от метрото "бул.Цариградско шосе – ж.к. Дружба-летище София". Снимка: БТА
fallback

Най-късно до средата на април трябва да започне строителството на разширението на първия лъч от столичното метро до Бизнес парка в "Младост" 4, съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова, която инспектира започналото строителство на участъка от разширението на метрото "бул. Цариградско шосе – ж.к. Дружба – летище София".

До края на тази или най-късно другата седмица ще бъдат готови договорите за строителството на участъка, така че максимално да се ускори началото на работата, посочи столичният кмет.

Фандъкова припомни, че участъкът от бул."Цариградско шосе" до летището, който вече се строи, е с дължина 5 км и има 4 метростанции, като две метростанции с дължина 2,6 км са подземни, а другите две при летището са открити.

Директорът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев посочи, че същинското строителство на тунелите на подземното и откритото трасе е започнало през февруари. То се извършва на общо шест участъка по метод, който позволява работа при високи подземни води, каквато е ситуацията при бул."Кръстьо Пастухов" и езерото в "Дружба".

По време на инспекцията Йорданка Фандъкова информира още, че благодарение на спестени средства ще бъде удължен с една станция втория метродиаметър. Така ще бъде проектиран нов участък на метрото при бул."Черни връх" с дължина 1,2 км, който ще стига до ул. "Сребърна" и "Тодор Каблешков".

Метростанцията се предвижда да бъде готова във втората половина на 2015 г.  По думите на Стоян Братоев обаче все още не може да се каже колко ще струва строителството на този участък.

В края на май ще бъде обявена тръжната процедура, която трябва да завърши през есента и строителството да започне, каза Братоев. Той припомни, че 2015 година трябва да бъдат завършени и участъците на метрото от Цариградско шосе до летището и от "Младост" 1 до Бизнес парка.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

37

il_cho

преди 11 години

Абсолютно съм съгласен с 36! Много слаб поток от пътници има Линия 2, особено в участъка Ломско Шосе - Хан Кубрат. Въобще как са ги правили тия разчети гейберистите е мистерия! А колко окрадоха покрай строежа няма скоро да разберем! Изключително важно е линия 2 да бъде продължена и да стига поне до квартал Хладилника! А, че някои станции като тази на Цариградско шосе бяха направени в полза на местни обекти като ИЕЦ и Метро за сметка на интересите цял квартал като Дружба също е факт!

36

Анонимен

преди 11 години

стига строихте в софия,елате да построите метрото в горна оряховица.от моята къща до мегданя са над 5 минути !за стар човек - 10 !!това човешко ли е ми кажете ?

35

ДААА

преди 11 години

Хубаво е, че се строи, лошо е, че се крадат средства. Хубаво е да има нови линии на метрото, лошото е, че не са обмислени като трасета и така линия 2 е празна и неизползваема за разлика от линия 1. Хубаво е да се продължи Втора линия не само до Хладилника, а и под Сребърна към ж.к. Гоце Делчев, Мотописта и Борово, лошо е, че на главния архитект не му пука какво се прави. Хубаво е да има постоянен контрол върху строителството, смешно е, че се прави от учителката по руски, вместо от специалисти!!!

fallback