Общо 306 билборда в София трябва да бъдат премахнати от общински терени до началото на следващата година, сочи проверка на Столичния инспекторат.
Мащабната проверка обхваща втора, трета и четвърта градска зони. Това са главните градски булеварди и пешеходни оси в центъра, както и 12 от площадите в по-широкия център, парковете и градините.
Актовете вече са връчени на фирмите и от началото на следващата седмица започва да тече 15-дневния срок за доброволно премахване на рекламните елементи.
При неизпълнението му ще се съставят актове, като размерът на всеки от тях може да е от 10 хиляди до 50 хиляди лева според действащата в момента Наредба за рекламата в София.
От Столичния инспекторат съобщиха, че до момента са премахнати други общо 24 билборда от Южния парк, градинката до НХГ, градината "Кристал", пред НДК, пл. "Св. Неделя" и парка "Заимов".
В момента инспекторатът проверява и рекламните и информационни елементи в автомивки, автокъщи и частни дворове. Вече е извършено пълно заснемане в два столични района - "Младост" и "Люлин", а до края на годината ще приключи заснемането и в останалите райони.
При всеки от случаите ще се проверя дали поставеният рекламен или информационен елемент има наличната и задължителна по наредбата документация.
Столичната община ще направи и план-схема за разполагането на рекламните елементи тип "хоругва" - малките пана, изработени от винил и обикновено прикачвани към стълбовете с тел.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
22
Анонимен
преди 12 годиниЧетете внимателно, става дума за общинска земя, с други думи където общината може да прибере повече пари - се намесва, в останалите случаи кучета ни яли, буквално това.
21
коко
преди 12 годиниАлооо собственика на билбордове, къде в центъра на Париж си видял през 50 м билбордове с *** *** и дамски превръзки бе.
20
The Midnight Driver
преди 12 годиниНякой отново от грижа за добруването и сигурността на хората иска да върне сивотата от мрачните времена на застоят както при КОМУНИЗМА,когато рекламите,като душата на свободната търговия бяха НАВСЯКЪДЕ тоталитарно ЗАБРАНЕНИ,като символ на свободна предприемчивост и конкурентно проспериращите пазарни икономики!Феерично бляскавите примамващи светлинни реклами по магистралите и в големите градове са спомогнали и допринесли за туристическата слава на най-предпочитаните и посещавани цивилизовани градове в света Лас Вегас, Париж, Рим от малките им магазинчета, до големите корпорации, от светещият надпис над крайпътният електрически стълб до магически светещият билборд на амерканската магистрала, от мигащите светлини на крайпътното заведение до могъщите неонови светлини реклами на големите хотели!