Така ще изглежда първата IKEA у нас след като бъде завършена през септември. Снимка: House Market Bulgaria EAD
fallback

Първият в България хипермаркет от веригата за мебели IKEA ще отвори врати в София в средата на септември, като целта на компанията е да постигне позиция на пазарен лидер в сектора.

Това каза пред журналисти в Атина Тео Муратидис, управител на магазина в България.

През първата година компанията цели да достигне пазарен дял от 10%. На този етап Муратидис не пожела да предостави конкретни данни относно очакван оборот и брой посетители, но каза, че компанията залага големи надежди на пазара у нас.

Той каза, че в глобален план в момента веригата ползва над 20 български фирми доставчици на различни продукти. Останалата част от асортимента се произвежда в различни стани – Китай, Индия, Полша и т. н. Всички продукти са по специален дизайн на IKEA. Целта е те да се предлагат на най-ниски цени за съответния пазар и да са достъпни за колкото е възможно повече потребители.

До момента компанията е наела на работа над 200 служители у нас, като до 10 дни ще завърши кампанията по наемане на нови 130 души.

Все още не е уточнена точната дата на откриване, но по думите на управителя той очаква ремонтите на южната дъга на Околовръстния път в района около магазина да са готови до 15 септември.

Магазинът у нас ще бъде с площ от 30 хил. кв. м, от които 25 хил. кв. м ще бъдат търговската част, включително зоната за складиране и самообслужване, където клиентите ще могат сами да вземат мебелите, които преди това са избрали в шоурума. С това софийската IKEA ще бъде с 4 хил. кв. м по-голяма от тази в Атина.

На въпрос на Investor.bg от компанията казаха, че в момента веригата не залага на онлайн продажби, но акцентът в това отношение се очаква да се засили през следващите години в глобален план.

Представителите на компанията потвърдиха, че цените у нас се очаква да бъдат по-ниски от тези в Гърция – намерение, което бе обявено за Investor.bg още в началото на 2008 г.

IKEA започна изграждането на магазина у нас в средата на миналата година. Тогава инвестицията бе обявена с размер от 50 млн. Евро.

У нас веригата се развива от House Market Bulgaria EAD, дъщерно дружество на гръцката компания Fourlis, която притежава франчайз правата за магазините в България, Гърция и Кипър. В края на 2009 г. в интервю за Investor.bg нейният изпълнителен директор Апостолос Петалас бе обявил, че компанията смята да вложи 80 млн. евро в два магазина на IKEA и 10 магазина от марката Intersport у нас.

Първоначалните планове предвиждаха магазинът да бъде изграден значително по-рано и да бъде отворен през 2009 г. По-късно обаче тези планове се забавиха на няколко пъти поради затруднения пазар вследствие на икономическата криза.
Наскоро стана ясно, че заплануваните инвестиции на Fourlis за 2011 г. за българския пазар и за пазарите в региона възлизат на 70 млн. Евро.

Още новини за имоти от Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

102

Анонимен

преди 12 години

На интервю за работа в ИКЕА: "Вземете онзи стол там...да точно този, като го слобите, седнете и да започнем интервюто"

101

до 102

преди 12 години

Когато "малкият бизнес" спре да си купува джипове, а вложи средства в обучение на персонал, техника и технологии, тогава ще отнеме от IKEA клиентите, които не искат евтинка ширпотреба. А колкото до некаюествените китайски стоки - явно никога не си пазарувал в този магазин...

100

До 100

преди 12 години

И каква точно инвестиция е един магазин за евтини китайски стоки?200-300 нови работни места на минимална работна заплата повечето.Когато гигант ,като ИКЕА стъпи на такъв смешен пазар,като нашият единственото ,което прави е да убие много малки мебелни предприятия и магазини.Стоката им изглежда добре,но е ниско качество-няма дърво в нея!Идеята е да си купиш нещо евтинко,което да се счупи след 3-4 месеца и ти пак да си го купиш.И после пак.Скоро и УолМарт като дойдат и малкият бизнес съвсем ще умре

fallback