Снимка: Pixabay

За първи път в човешката история кратък мистериозен радио сигнал беше успешно проследен до друга галактика. Тя се намира на 3,6 млрд. светлинни години от Земята, пише CNN.

Учени показаха първата снимка на черна дупка

Тези радио сигнали траят едва няколко милисекунди
и по принцип не са редки за Космоса, но откриването на източника им е изключително трудно. Една от теориите е, че тези сигнали са доказателство за извънземна цивилизация, която се опитва да общува със своите космически съседи.

Еднократният радиосигнал с името FRB 180924
е открит от австралийски радио телескоп. Екипът от астрономи открил начин как да запази данните за краткия сигнал и да ги проследи до източника.

След анализ на всички данни астрономите съставили карта, която показва “родното място” на сигнала. Неговата галактика се намира на около 3,6 млрд. светлинни години от нашата планета – в покрайнините на Млечния път.

“Успяхме да установим галактиката, но по-важното – установихме също, че сигналът идва от място на около 13 хил. светлинни години от нейния център”, коментира Адам Делър, автор на проучването.

Коментари Напиши коментар

Георги

преди 5 дни

Статията е нписана много зле! Струва ми се, че журналята са забравили какво е галактика

анон

преди 1 седмица

Баламурници! ТЕ отдавна са тук! Даже не знам дали са напускали изобщо... Познайте от къде имаме толкова много технологии. Оптичните кабели и микрочиповете започват да се разработват от Розуел насам...

Анонимен

преди 1 седмица

Няма по-ограничено заглавие на статия.Идват ли....НЕ ,не идват.Подобни сигнали са чести ,а източниците са най-различни и най-малкия вариант е да е друга цивилизация.Другото което е сигнала е на разстояние 3.6 милиарда светлинни години,това означава ,че е станало преди 3.6 милиарда години и то в друга галактика.Каквото и да е имало там ,най-вероятно вече го няма,а комуникация на подобни разстояния е невъзможна,защото ще ни трябват още 3.6 милиарда години за да върнем сигнала.