Снимка: Pixabay
fallback

Някои руски авиокомпании обмислят да създадат базирани в Турция превозвачи, за да заобиколят санкциите, които им попречиха да наемат самолети и да имат достъп до съоръжения за поддръжка и ремонт след нахлуването в Украйна.

Pegas Touristik, която притежава Nordwind Airlines, и Anex Tourism Group, която управлява Azur Air, обмислят да базират нови авиокомпании в Турция и са провели дискусии с лизингови компании за получаване на самолети, според източници на Bloomberg.

За разлика от държавния "Аерофлот", който летеше до около 56 държави преди нахлуването в Украйна, Azur Air и Nordwind превозват предимно руски туристи до туристически дестинации. Те са базирани в Русия, но и двете са част от по-големи туристически компании, контролирани от турски бизнесмени. Превозвачите не са били индивидуално санкционирани, така че ходовете няма да нарушават правилата, казаха източниците, като поискаха да не бъдат идентифицирани.

Санкциите на Европейския съюз принудиха лизингови компании, базирани главно в Ирландия, да прекратят договорите за наем на самолети на авиокомпании в Русия и забраниха на превозвачите да летят в европейското въздушно пространство. Авиокомпаниите от своя страна отказаха да върнат самолетите на наемодателите, след като руското правителство, решено да поддържа въздушните връзки на страната, ги принуди да потърсят разрешение, преди да върнат самолетите.

Все повече руските туристи пътуват до Турция, въпреки недостига на полети броят им може да достигне три милиона тази година в сравнение с пет милиона през 2021 г., според Мая Ломидзе, която оглавява Асоциацията на туроператорите.

Но „търсенето далеч надхвърля предлагането“ по въздушните маршрути до Турция, тъй като Turkish Airlines не е получила всички допълнителни слотове, които е поискала от руските авиационни власти, а забраната за използване на наети самолети в чужбина ограничава капацитета на руските превозвачи, каза тя.

Преди руската инвазия Azur Air разполагаше с флот от 34 самолета Boeing, според данни от проследяващия уебсайт planespotters.net. Nordwind имаше 28 самолета, включително Airbus SE и Boeing.

Целият анализ на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

26

ей бунчо

преди 1 година

До ПЕШЕВКак си плати Швейцария след ВСВ?С това,че преди ВСВ беше и си остана и след това център на капиталите на света,че нито един снаряд не падна на територията на Швейцария,в цялата и история,или че и преди и сега е предпочитана дестинация за всички,дето искат сигурност и вложения?Или че швейчарския франк е най-стабилната валута?Тва селинджърите сте голяма напаст...

25

ПЕШЕВ

преди 1 година

До j --- Както казах, пишеш глупости без да познаваш историята. Хитреца накрая винаги си плаща сметката, говоря за турците. Справка Швейцария 1939 година... Тогава те следваха същата политика както турците сега и си платиха доста сериозно. В реалният живот такова нещо няма.. накрая от два стола сядаш на земята.

24

некой

преди 1 година

До Анонимен 10: подкова си ковчега, ***. Както и ковчега на милиони рашки...

fallback