От МРРБ излязоха с официална позиция за състоянието на магистралите у нас. От нея стана ясно, че България има нужда от 2100 км магистрали, като построени засега са само 870 км.

"В тези 2 месеца това беше най-приоритетната задача на цялото правителство. Хубавото е, че успяхме да се справим. Има 72-часови проби и те бяха направени преди около 10 дни. Тогава за първи път потече газ от Гърция към България", заяви служебният министър на регионалното развитие арх. Иван Шишков в "България сутрин" по въпроса ще потече ли газ от 1 октомври по интерконектора с Гърция, след като вече има Акт 16.

Още по темата
Той уточни, че в последните 10-12 години са построени 400 км. магистрали, като 300 от тях са построени до 2000 г.

"Нямаме проекти. И да имаме средства, няма какво да построим. В момента най-големият проблем е, че нямаше последните години проектиране. Държавата и да иска да инвестира в момента в магистрали, няма къде", категоричен е гостът за Bulgaria ON AIR.

По думите му за ремонтите е необходимо да бъдат дадени средства. "В тези магистрали от 400 км. огромна част от тях се нуждае от ремонт", твърди арх. Шишков.

Според него част от проблема на магистралите не е само лошото строителство, а фактът, че са изключително малки и стават много натоварени.

"Магистрала "Хемус" е строителна илюзия в предишното управление. Тя е проектирана до Велико Търново, тя се строи до разклонението Плевен-Ловеч. Амбицията в момента е да се намери максимално бързо проектно решение, за да се завърши до разклонението за Белокопитово, където няма проект. Другата седмица ще пуснем участъка от 15-и и 17-и километър, който е почти готов до Белокопитово. Участъците ги пускаме с разрешение за ползване, така че в момента, в който завърши Приемателната комисия, ще бъде завършен", посочи гостът.

Той спомена, че днес започва да работи Приемателна комисия на 3 километра от магистрала "Струма", които са след тунела и в тях ще може да се облекчи движението от разклонението за Банско до малко преди тунела. Той изрази надеждата си, че утре ще се пусне участъкът с разрешение за ползване.

"Посоката север-юг е най-важното трасе, което трябва да се проектира и веднага да започне да се строи. Това е от Русе към Маказа с пресичането на планината. Всичките проекти показват, че пресичането трябва да бъде през "Прохода на републиката" с малък тунел. Този служебен кабинет успя да обяви за национален обект частта от Русе до Велико Търново", уточни арх. Шишков.

Според него всичко зависи от волята на държавата и управляващите и от наличието на концепция за развитието на всички магистрали и увери, че зимно почистване със сигурност ще има.

Вижте видеото с целия разговор

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase