Снимка: БГНЕС
fallback

Има сериозен проблем с бойната ни авиация, коментира пред БНТ бившият министър на отбраната Драгомир Заков.

Той обясни, че пет месеца в Министерството на отбраната са работили по разговори с други държави, изпратили са писма, така че сегашният кабинет да има всички предпоставки да работи по различните опции.

"Министър Стоянов спомена и опцията с Полша, която разбира се не е най-добрата, не е може би и единствената, но все пак е опция", каза той.

Oще по темата

Компенсация за забавените изтребители F-16 формално никъде няма да може да бъде записана, тъй като става дума за договор между две правителства, посочи Заков. По думите му има 25 млн. долара помощ от САЩ по втория договор и 9 милиона за допълнително обучение на пилоти, което също е вид компенсация

"Това което договорихме, е възможността за отлагане (на плащането - б.р.), ако се забави доставката на първите 8 самолета отвъд 2025 г. Тоест, преди да стигнем до голямата вноска за вторите 8 през 2026 г. ние можем да поискаме това отлагане и това също е вид компенсация"

Направихме опит да бъдем по-гъвкави с анексите към първите F-16, оказа се, че това противоречи на Конституцията. Правителството следва да има повече гъвкавост по такива договори. "Ролята на парламента е изключително важна, но затова има комисии по отбрана - не е нужно буквално смяната на една гайка да минава в парламента", коментира Драгомир Заков.

По думите му изказването на бившия военен министър Красимир Каракачанов, че прокуратурата трябва да провери забавянето на бронираните бойни машини за пехотата е пресилено.

"Министър Каракачанов в края на своя мандат представи един доклад за това къде се намира проектът. Там имаше два конкретни извода и препоръки, като една от тях вече е неизпълнима, а докладът е неактуален - заради инфлацията, войната в Украйна".

Докато е бил министър, Драгомир Заков не е разпореждал да бъдат поръчвани нови машини от конкретна държава, а да се проучат възможно най-много страни за да се прецени какъв е най-добрият вариант. Заяви, че лично е разговарял с Красимир Каракачанов след публикацията му вчера и са уточнили всички детайли.

 "Това е само един от шест проекта за формиране на тежка механизирана бригада. Можете да си представите, има още пет и всичките са в бъдеще време, затова е важно да стартира възможно най-бързо. Ние направихме всичко по силите си в тези пет месеца да придвижим нещата и да поставим базата, мисля, че вее може да се върви доста по-бързо."
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

28

Анонимен

преди 1 година

До 23 Анонимен Ама ние и авиация ли сме имали?! А аз си мислех че са само "генерали - хвърчиланци", дето само преплитат от един отдел в друг.... като активен член на ЛГБТ-то не можеш да знаеш и ти е простимо, защото като страничен за армията не може да имаш информация! Слушай една от последните речи на Копейкин пред парламента в които изброява оборудването на бълг. армия! Това малкото случаи, в които няма лъжа! Да България имаше близо 280 бойни и около 150 учебни/бойни самолети!

27

Анонимен

преди 1 година

Хартиените самолети са стелт невидими. Не се свалят, не се развалят. Най-сигурната авиация.

26

Анонимен

преди 1 година

Инвестицията в самолет за милиони е пълна безмислица. Това нещо се сваля с една ракета и не подлежи на ремонт. Има смисъл в съвременно ПВО и дронове, бойни и разузнавателни.

fallback