Снимка: БГНЕС
fallback

Нередности по строителството на АМ "Хемус" установи проверка. Това стана ясно от брифинг на регионалния министър Виолета Комитова.

По думите й, незаконно строителство има по трасета 4, 5 и 6 и затова от министерството поръчват да се направи проверка с дрон в района.

"Още през лятото правих проверки по съответната магистрала. Първата инспекция беше по пътен възел на отсечка 6. Там установихме незаконно строителство. След това получихме сигнал за незаконни насипи, извършвани в горска територия и съсипани 87 декара гора. Трябваше да видим какви щети сме нанесли на природата. Извърших още много проверки. Възложих на дирекция "Независим и строителен контрол" да изготви доклад", каза министърът. и допълни, че в момента е сложно да се реши как ще продължи строителството в участъците с нарушения.

"Прозрачност, почтеност и законост. Всякакви други форми на строителство са незаконни", уточни министърът. Според думите й, повечето от гражданите се интересуват да има път, без да е значение дали е законно или не, но в случая законността е важна.

"Тревожи ме факта, че основата на един скоростен път се изпълнява без строителни книжа, без разрешения за строеж и с анонимна строителна фирма. Много странни обстоятелства са навързани в една цяла тема", каза още Виолета Комитова.

Стана ясно, че участъците 1,2,3 има устройствен план и отчуждаване, има одобрен инвестиционен проект. Там има разрешения за строеж и те се строят. Но при 4,5,6 ситуацията е различна. "Имаме анонимен строител, от който не може да искаме отговорност, а от там и гаранция за качеството", каза тя.

"Не ни стигат ресурсите да разберем защо при копаене на 15-20 м собствениците не реагират", уточни министърът и допълни, че не може да се търси и отговорност от анонимен строител, от който няма и гаранция за качество.

По думите й, липсва официален строител, от който да се проверява качеството и да се търси отговорност, а цената, на която се строи у нас е 17 млн. на км, което по проучвания показва, че е най-високата цена на строеж в Полша, където строителството тръгва от 7 млн. на км.

""Всички сте участвали в парите за това строителство и трябва да имаме изисквания за качеството", акцентира министърът. - Дефектите, които усещаме с колите си и по други пътища се състоят в тайната - земната основа под асфалта не е подготвена по правилата. Не се носи отговорност за нея, не е оплътнена, не е направена с количество и качество на материали, както е в проекта, а в случая нямаме и проект и това е сигурна гаранция, че финалният продукт няма да е качествен.", уточни Комитова.

Освен на автомагистралити, нарушения при строителството са открити и при язовирни стени в страната, допълни министърът на икономиката Кирил Петков.

По думите му, от 416 само 10 язовира са били завършени. Заедно с МРРБ и ДНСК има направена проверка на строителните книжа и нито една от тези 10 стени не е имала разрешение.

 

 

 

 

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

199

Анонимен

преди 2 години

До Анонимен, к.223 Три пъти на този прословут участък правеха ремонт на ремонта и се разсипваха грешни пари. А трагедията до Своге с 20 загинали хора? Там пък шеф на фирма вместо пълнеж на асфалта, осигуряващ нужното сцепление на повърхностния слой с гумите на МПС, насипал каквото имали под ръка, и мокрият НЕКАЧЕСТВЕН асфалт доведе до смъртта на сума ти хора. Само че съдиите не осъдиха шефа на стр.фирма,преподавател в ИСИ, а шофьора, превишил скоростта ако не се лъжа с 6-8 км/ч А с АМ Хемус е

198

Анонимен

преди 2 години

До УАСГ, к.222 УАСГ (Бившият ИСИ) няма нищо общо с Алма Матер (СУ). Завършилите ИСИ инженери са научени, че всяко нещо, което се прави, има подробна документация и за всяко неизвършено или некачествено извършено нещо се носи наказателна отговорност. Така беше , докато премиер стана пожарникарят ББ, за когото изисквания, отчети за свършена работа и отговорност за некачествена работа не важат. Примери: вълните по АМ Тракия заради некачествен подслой - пепелина от ТЕЦ вместо натрошени камъни

197

УАСГ

преди 2 години

ВТази Виолета Комитова е доцент в Университета по архитектура,СРАМ И ПОЗОР за строителната гилдия !! По нейно давление спря строителството на аутобан ХЕМУС !?! Ректорът е готов да я УВОЛНИ заради уронване престижа на строителния бранш !! Вън Комитке- от нашата Алма матер !!

fallback