Архив: Булфото
fallback

Правителството осигурява пари за околовръстното шосе на София от "Младост" до изхода за АМ "Тракия", съобщиха от пресцентъра на Министерския съвет.

В продължение на четири години ще са необходими общо до 144 598 366 лева, които ще бъдат осигурени от държавния бюджет и от приходите от тол таксуване за изграждането на 6,08 км от Софийския околовръстен път. Това е участъкът от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост". Средствата ще се усвояват на база фактически извършени разходи.

Първите реално отпуснати пари за дейности, свързани с изпълнението на проекта, са в размер до 13 919 367 лева. Те се предоставят по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за 2019 г.

В резултат на инвестицията отсечката между п.в. "Младост" и изхода за АМ "Тракия" ще бъде с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари към тях.

Пресичането с по-големите пътни артерии ще става чрез пътните възли "Стар Лозенски път", "Патриарх Герман", "Самоковско шосе" и "Младост" (ул. 406). Ще бъдат изградени три пешеходни надлеза и мостови съоръжения на реките Искър и Кална. Предвидена е и реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на елелектрически съоръжения, телекомуникации и др.

В резултат на изграждането на участъка от Софийския околовръстен път от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост" транзитният трафик ще бъде изведен от столицата и ще подобри движението на транспортните потоци по Трансевропейския транспортен коридор V.

Участъкът е от голямо значение, тъй като осъществява връзка между АМ "Струма" и АМ "Тракия" и провежда транзитния трафик от АМ "Калотина - София" към морските райони и границите с Турция и Гърция.

Чрез изграждането на Южната дъга на град София ще се подобри безопасността на пътуващите. Ще се намали разходът на гориво, което от своя страна ще доведе до намаляване на емисиите на парникови газове, на количеството на отделените фини прахови частици и на нивото на шума. Ще бъде достигната оптимална скорост на движение и ще се осигури комфорт при пътуването.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

30

Наблюдател

преди 4 години

Мачкай, Бойко!

29

Аха

преди 4 години

Дадох ширината като мярка защото под мен са я ползвали като такава. А околовръстното е с габарите на АМ тракия без да включваме локалните платна и тротоарите. А Вие господине да не би да работите в АПИ за да сте сигурен че изискванията към магистрален път са по "големи" (каквото и да означава това- носимоспособност на настилка или ширина на лентите или ширина на банкет и допустими дъги) от тези за околовръстния, защото аз съм точно на обратното мнение.

28

Анонимен

преди 4 години

Хайде бързо си наредете поръчките към фирми на приятели, преди да ви е измел народа от власт...

fallback