Снимка: НАП

Признавам, че не сме били достатъчно внимателни. Нашият стремеж беше да предоставяме все повече електронни услуги на все повече хора, за да могат да изпълняват задълженията си по-лесно, но подценихме баланса между достъпност и сигурност. Това каза на специален брифинг директорът на Националната агенция по приходите Галя Димитрова по повод изтеклите милиони лични данни от сървърите на агенцията.

"Трудно събираме ИТ специалисти с необходимата квалификация", каза още Димитрова.

Още по темата

Анализът за причините за инцидента е показал пропуски в работата на звената на НАП за информационна сигурност. Димитрова обяви, че вече са уволнени ръководителите на отделите „Информационна сигурност” и „Информационни системи”.

"Обмисляме, че тази дейност - поради спецификата си, би могла да бъде аутсорсвана”, обяви тя и добави, че освен това вече се работи по създаването на нова ИТ инфраструктура.

"НАП е постигнала и постига забележителни резултати. Няма друга агенция по приходите в европейски мащаб , която е да е увеличила три пъти приходите си", изтъкна още Димитрова.

Директорът на приходната агенция отново посъветва българските граждани да сменят единствено паролите си и персоналния индентификационен код /ПИК/ към НАП и потвърди, че не е необходимо да се сменят личните карти.

Галя Димитрова заяви, че финансовият министър Владислав Горанов не е поискал оставката й, а настоява за решения за справянето с проблема.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase