Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg
fallback

Координацията, комуникацията и контролът на подопечни мои структури, като АПИ, е трябвало да бъдат по-добри. Това посочи регионалният министър в оставка Николай Нанков, който напусна поста, заедно с министрите на вътрешните работи и на транспорта след тежката катастрофа в Своге.

Oще по темата

По думите му не е имало натиск за оставки и за него това е правилното решение да се поеме отговорност.

"Мотиви в случая е безсмислено да се изтъкват. Дори, ако има или няма вина в хора или институции, ние имаме 17 загинали, 21 тежко ранени, един съсипан човек – шофьора", каза той пред bTV.

Според него за оставка на правителството не може да се говори, защото има конкретни ангажименти и правомощия в провеждането на политики на три ведомства и подчинените им структури. В организационен план има какво да се подобри.

"Убеден съм, че кабинетът и правителството изпълнява по изключително категоричен начин управленската си програма и приоритетите си", посочи Нанков.

Той отрича министрите да живеят в страх от уволнение и в унижение, както Валери Симеонов посочи преди дни.

"Не е прав, премиерът не просто е длъжен, той трябва да избира с кого ще работи", настоя Нанков.

Министърът добави, че е критичен в оценката на работата на АПИ и председателят й Дончо Атанасов.

"Имало е пропуски, трябват по-кардинални действия в комуникацията. Запознах се с проектите, има спецификация, процедури за одобрение и контролиране. В строителството има няколко основни неща – проектиране, възлагане, етап на изпълнение и приемане на обекта и въвеждането в експлоатация. По пътя край Своге е имало движение две години по-рано преди акт 16", посочи той.

Няма практика при приемането на пътя да се взима т. нар. "ядка" – част от пътното платно, за анализ.

"Има документи от акредитирана лаборатория. Институтът за пътища и мостове дава предписания и рецепти и лабораторни анализи за всички пътища", уточни той.

Варовик в пътя може да има само при участък с леко и средно движение, но не и за тежко и много тежко движение, какъвто е случаят, каза Нанков. Той добави, че пътят край Своге е транзитен с тежкотоварен трафик от над 4 000 автомобила дневно.

Гаранцията за отстраняването на дефектите по пътя е до декември месец тази година. Нанков добави, че за строителство на подобен тип обекти са вече увеличени гаранционните срокове. За магистрала например от пет, срокът става седем години.

Седмица преди инцидента разписах обнародване на наредба с над 20 нови нюанса за пътна безопасност. До скоро се проектираха пътища по съветски модел, каза още министърът.

"Не мога да твърдя, че има корупция в строителството. Обществената поръчка е по реда на Европейската банка за възстановяване и развитие. Неустойки не са плащани, не са искани. Искат се, ако има причини за удължаване на строителството", посочи той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

7

Фалш

преди 5 години

От кръчмата няма как да знаеш какъв е контрола.

6

Анонимен

преди 5 години

ТОЗИ Е МНОГО УМЕН. СИГУРНО Е МИНАВАЛ ПРЕДИ ПРЕЗ СВОГЕ И НЕ МУ ЛИ Е НАПРАВИЛО ВПЕЧАТЛЕНИЕ НА НОВА ПЪТ С ЕЛЕМЕНТАРЕН ЗАВОЙ СКОРОСТТА Е ОГРАНИЧЕНА ДО 40 КМ/Ч. ПОНЕ ДА ПОПИТА ЗАЩО КОЕТО ДЕЦАТА ПРАВЯТ

5

Ало

преди 5 години

Защо не проверявате проекта?Проверете проекта:правилно ли са проектирани външната и вътрешна крива на завоя , наклоните, отводняването и т.н.После ще търсите строителя и покритието.Накрая шофьора.Хиляди шофьори са глобени за превишаване на скоростта с 10 км. При колко от тях има смъртоносни катастрофи?

fallback