Клипът “Това е България", изработен за Българското председателство на Съвета на ЕС, категорично не е плагиатстван, написа ресорният министър Лиляна Павлова в профила си във Facebook.

Зад него стоят имената на едни от най-добрите български сценаристи и режисьори.

"Нека красивият и атрактивен образ, създаден за България, не ни прави заложник на нечии интереси", призовава Павлова след излъчен в "Господари на ефира" материал, че клипът ни напомня на реклама на италианския туризъм от 2016 г.

Според Павлова общото между двата клипа са съвпаденията между три кадъра от около 300, но изрязани и насложени създават подвеждащо впечатление.

Още по темата

"Фактът, че от официалното представяне на клипа – 5 януари 2018 г. досега, е гледан над 1 млн. пъти само в интернет, показва, че той е качествен продукт. Почти всички отзиви в медиите и социалните мрежи са изключително положителни. Доказват го резултатите за първите 48 часа от неговото представяне – по 15 000 души на час са го гледали в социалните мрежи", посочва министърът.

В съобщение Министерството за Българското председателство на Съвета на ЕС 2018 категорично се разграничава от внушенията за плагиатство.

При реализирането на клипа са използвани съвременните похвати и изразни средства, типични за този жанр.

В този смисъл да се търсят и откриват прилики с други продукти е неоснователно и некоректно. Стойността на клипа е в оригиналния поглед на неговите автори, на начина и индивидуалния им прочит, с които представят клипа, а не по отношение на изразните средства, пише в съобщението.

Във видеото, изработено от фирмата, спечелила обществената поръчка – "Ди индъстри" ООД, е представена красотата на България през четирите годишни сезона.

Клипът показва пътуване през тях, характерни емблематични, исторически и културни паметници, традиции, съхранили духа на българщината през вековете до наши дни, посочват от министерството.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase