Архив: Булфото
fallback

До септември отделните държавни администрации трябва да обменят всичките си документи по електронен път. Това каза Росен Желязков, председател на Държавната агенция за електронно управление, пред журналисти след заседанието на Министерския съвет.

Той обясни, че това не отменя хартиените документи, но те ще бъдат постепенно изместени.

На днешното заседание правителството прие доклад за задължителното въвеждане на електронния документооборот между отделните администрации. Това до момента не беше възможно, защото те ползват различни документооборотни системи, което не позволяваше да бъдат изпращани в електронен вид, поясни Желязков.

Той представи и резултатите от направената справка за административни услуги и режими, упражнявани в момента.

Миналата седмица беше поставена задача на министрите да направят такава справка по отношение на видове и брой административни услуги и видове и брой документи, които се изискват за предоставянето им.

Подадена е информация от 51 администрации - първостепении и второстепении разпоредители с бюджетни средства, без общините.

Според обобщената справка всички 51 администрации предоставят 1422 услуги, а за тях  се изискват 5985 документа. В голямата си част те се повтарят и биха могли да се обменят служебно, посочи Росен Желязков.

За целта правителството реши да бъде направен задълбочен анализ на режимите, които могат да отпаднат с изменение на нормативни актове – административни услуги и лицензионни режими. Те могат да отпаднат след изменение в съответните закони.

Ще бъдат анализирани и режими, и услуги, при които удостоверителните документи следва да бъдат обменяни като данни, без да се изисква техен хартиен носител. Срокът е до края на септември тази година.

Министърът на икономиката Емил Караниколов информира, че вече са преразгледани 113 административни услуги.

Отделно започва и анализ на ОП "Конкурентоспособност", за да се провери дали по нея има административни тежести и ако има, да бъдат предприети действия по облекчаването им, за да  може малкият и среден бизнес да кандидатства по-опростено по процедурите, каза министърът на икономиката.

Още за икономика четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

6

ама четете текста де

преди 6 години

Има се предвид електронен документооборот между администрациите, т.е. нещо като мрежа, няма смисъл например ти да ходиш до съда за свидетелство за съдимост, а администрацията, която го изисква, си получава информацията служебно. Всички администрациите имат електронен подпис.

5

Момо

преди 6 години

Електронния подпис струва 30-50лв, ама на година! И така всяка година...

4

ей

преди 6 години

Пропускат най важното че без е-подпис няма е-услуги а той струва между 30-50лв.

fallback