Снимка: БТА
fallback

Безконтролна продажба на горива е установила съвместна проверка по бензиностанции миналата седмица на МВР, НАП, митниците, Агенцията за метрологичен надзор, под ръководството на прокуратурата.

Oще по темата

Заради констатациите премиерът Бойко Борисов нареди на днешното заседание на кабинета денонощна смяна на пломбите на колонките и работата да е свършена до събота.

"Там, където докопам някой, че е направил пак такава пломба, ще ви държа лично отговорни в икономиката", ядосва се той пред министрите.

На заседанието финансовият министър Владислав Горанов информира за проверката и обяснява, че основната констатация е, че пломбите, които са част от измервателните системи, се поставят по начин, по който има възможност да се извади сондата, без да се наруши целостта на знака. Така при продажбата на дребно се ощетява хазната.

Горанов съобщава още, че е запориран около 100 хил. литра дизел и 60 хил. литра бензин.

"Това е върхът на айсберга, тъй като проверките не са обхванали всички бензиностанции", коментира министърът.

По думите му редица нарушения се проявяват при по-голяма част от търговците на горива, включително в големите вериги.

Премиерът Бойко Борисов заявява, че това е обсъдено на съвещание с прокуратурата и контролът ще се разпростре "във всички посоки и навсякъде".

"Нашите подозрения, които миналата седмица изразих, се доказаха. Има бензиностанции, в които 40% от горивото е терпентин, за наличието на сяра да не говорим", допълва той.

Пред министрите премиерът показва как изглеждат пломбите, които се поставят.

"Така широко са закопчани, че все едно няма пломба", завява Борисов и допълва, че затова се получава така, че в пика на разход на горива продажбите падат.

Премиерът иска от КЗК да дадат становище дали има картелно споразумение между търговците и заявява, че не вярва, че "най-големите вериги са на 1-2 стотинки разлики". Вицепремиерът Томислав Дончев казва, че е препоръчал на комисията да бъде направен секторен анализ.

Освен него, Борисов иска и доклад за числеността и заплатите в Българския институт по метрология, които слагат пломбите и в Агенцията за метрологичен и технически надзор от министър Божидар Лукарски.

Вижте още във видеото на България Он Ер:

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

134

КиПаджия

преди 8 години

Добре си го обяснил Браншовик. Аз понеже съм слагал измервателни уреди по петролните бази на Лукойл в страната и на нефтобазата в Росенец и нефтозавода ще ти кажа, че са така направени, че макар и да има пломби по разходомерите, си има и специален софтуер към фискалните устройства, с който може да се спре меренето на преминаващото гориво в определен момент и това да се подаде към системата на Митниците. Всичко това е правено от български инженери по руски заказ и така винаги са на загуба.

133

Браншовик

преди 8 години

Другият проблем е калиброването на бензиноколонките. Пак една и съща фирма прави това. Софтуерът е направен така, че до 20 л. еднократно зареждане сипва горе-долу колкото пише на колонката. След това обаче - става страшно - постепенно расте процентът на кражбата от клиента. От 20 до 30 л. краде 5 %, от 30 до 40 л. 10 %, на пълен резервоар - 25 %. Другото минава през пистолета като въздух и реално клиента не получава гориво за парите си. Контролния бидон е 20 л. и дори при проверка всичко е ок.

132

Браншовик

преди 8 години

В бензина няма как да се добавя направо терпентин. В редовния бензин се смесва най-често отработено масло, котелно гориво, бензин за стопански цели /без акциз/. Терпентин се слага за повишаване на октановото число след това. Проблемът е, че бензиностанциите на т.нар. "Вериги" са отделни търговци с франчайз и те си зареждат от когото искат, най-вече от една и съща фирма на криминално проявени -- която върши тези манипулации. Дори и най-известните зареждат от нея.

fallback