Снимка: Facebook
fallback

Потребителите във Facebook се надигнаха с конспиративната теория, че новият пътен възел с форма на диамант край шуменското село Белокопитово не дава възможност за правене на завой от Шумен към Варна и от София към Русе.

Възелът бе открит във вторник от регионалния министър Лиляна Павлова в присъствието на премиера Бойко Борисов, който качи в мрежата панорамна снимка на съоръжението. Снимката бе копирана хиляди пъти и възелът бе прекръстен на "Бойколина".

Всъщност пътният възел дава възможност за правене на преход от всяка от четирите посоки във всяка от останалите. Пристигайки от София може да се отиде към Русе, но за целта пътуващият трябва да тръгне в посока Шумен, в един момент да мине под пътя и да направи почти 180-градусов завой, за да се качи на платното в посока Русе. Просто на панорамната снимка тези преходи не се виждат добре.

"Проектът за този пътен възел е съобразен с терена, с трафика и с това, че в бъдеще ще има магистрала Русе-Варна, която ще е много натоварена“, каза пред "Труд" шефът на пътната агенция Лазар Лазаров.

Странната форма на пътния възел Лазаров обясни с това, че от северната част на пътния възел има микроязовир, в източна посока е село Белокопитово, а на юг има две дерета, които пролетно време се пълнят с вода. Освен това ако беше направена класическа детелина, трябвало да има 270-градусови завои, а сега най-острите са сведени до 170-градуса, което е за предпочитане при високата скорост, с която се движат превозните средства по магистрала.

Другата критика към пътния възел е невероятно сложното движение, което трябва да направят идващите от Шумен в посока към Варна. Вместо да се направи обикновено платно, което да отвежда идващите от Шумен направо към платното на магистралата за Варна, шофьорите трябва да стигнат до другия край на пътния възел, а след това да направят последователно два много остри завоя, за да се качат на магистралата за Варна.

Лазаров оправда това с факта, че трафикът от Шумен за Варна на това място е много малък - 5-10 коли на час. Причината е, че преди пътния възел идващите от Шумен имат още две възможности да се качат на магистрала "Хемус" в посока Варна - при Каспичан и при квартал 'Макак", и пътният възел „Белокопитово“ обслужва на практика само няколко шуменски села.

"Просто такъв пътен възел се прави за първи път в България. Когато хората свикнат с него, ще оценят, че формата му позволява пътуващите по магистралата да не намаляват скоростта, а там, където се налага преход, скоростта се намалява само до 80 км в час", каза Лазаров.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

185

до 198

преди 8 години

До До инж. ПроектантЗащото няма финансова възможност да се изгради тази връзка в момента... Наистина става вече "налудничаво" да водим разговора по този начин. Интересно ми е защо никога не задавате въпросите в подходящите моменти и на подходящите хора хахах.. Вече споменах , че не желая да съм адвокат на никой, но поради липсата на познание у някои хора едва ли не изглежда все едно съм такъв. :)

184

ангикомунист

преди 8 години

Все пак по-добре пътища отколкото концлагериСтроил бил Боко пътища и това уж е лошоА Тошо(при социализъма) - построи концлагери като Белене и СкравенаРевете и помнете миналотоАмериканците ни го докараха

183

До 249

преди 8 години

Освен мърляви строители и изпълнение през пръсти, и друг може да има принос в затлачването на коя и да е канализация.Най.често за найлоните, торбите с ***, старите дюшеци, сламата, парцалите, умрелите животни и още каквото се сетиш трябва да се пита и мееестното народонаселение. Защото шахтите са по-близо и от най-близката река, удобни са - само вдигаш капака и хвърляш, а от запушване и транспортиращата способност никой не се интересува докато водата не почне да влиза в собствения му дом.

fallback