"Фалкон" - ът след аварията с колесника. Снимка: Архив Булфото

Да се продаде правителственият Ербъс А319 и да се закупи по-малък самолет с 30 места. Това обмисля да предложи на кабинета транспортният министър Ивайло Московски, съобщи той след  заседанието на „Дондуков” 2.

Целта била да се пестят пари. Ербъсът почти не се ползвал, тъй като разходите за полетите му били големи. По-малкият самолет щял да е по-икономичен, но трябвало да е с три двигателя и да може да прави междуконтинентални полети, пише "Монитор".

Още по темата
„Иска ми се да се оптимизират летателните апарати, че да не се дават пари, но ако продадем ербъса и пак трябва да доплатим, няма да има смисъл”, обясни Московски.

Той припомни, че по времето на тройната коалиция бяха закупени два самолета Ербъс А319, но при първия кабинет на Бойко Борисов единият беше върнат, защото държавата не можеше да изплаща лизинга на двете машини, като общата им стойност беше 109 млн. долара, заедно с лихвите.

По думите на Московски няма пари и за хангар. Една от версиите за аварията с колесника след излитането на Борисов с правителствения „Фалкон” за Брюксел преди дни беше свързана именно с липсата на специален хангар, в който да домуват както този самолет, така и ербъсът.

Първоначално се смяташе, че колесникът може да не се е прибрал, тъй като е блокирал от студа. Впоследствие обаче се разбра, че в кабината се е появила сигнализация, а всъщност с колесника всичко било наред.

Московски очаква до няколко дни доклада по случая на швейцарската компания „ТАГ авиейшън”, чиито експерти вече са направили преглед на 19-местния „Фалкон” и са си заминали.

„Проблемът с колесника е бил по електрониката, а не механичен”, каза вчера Московски, който изключи категорично версията за саботаж. По-късно стана ясно обаче, че при облитане на машината вчера се е появил същият проблем и тя ще бъде спряна от полети.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase