Снимка: Архив Булфото
fallback

Обмисля се възможността БДЖ да направи собствена автобусна фирма, с която да превозва пътниците по закритите нерентабилни линии. Това съобщи транспортният министър Ивайло Московски, информира "Труд". Автобусите ще довеждат пътниците от отдалечени селища със спрени влакове до гарите и спирките, през които минават жп композиции. Автофирмата се прави заради предстоящото закриване на 100-140 нерентабилни влака. Още преди седмица Московски се обяви в парламента, че субсидията за пътническите превози, която всяка година е 180 млн. лв., през 2015 г. се намалява на 140 млн. лв. Това щяло да принуди жп превозвача да съкрати към 140 от общо 600-те влака в разписанието, както и да доведе до съкращение на около 1500 души персонал.

"Кабинетът ще определи кога и как родените след 1959 г. ще решават за НОИ", пише на първа страница "Сега". ГЕРБ оставя вратичка правителството да дописва скандалните пенсионни промени за избора къде да се осигуряват българите - само в НОИ или и в частен пенсионен фонд. Българите, родени след 1959 г., които се осигуряват в момента в универсален пенсионен фонд, ще могат да изберат еднократно дали да се прехвърлят само в НОИ. Как ще става това обаче ще реши Министерският съвет в подзаконов нормативен документ, който тепърва ще се пише. Този текст е приет незабелязано на второ четене в бюджетната комисия чрез промяна на една цифра и се видя едва от доклада на заседанието, разпространен късно вчера след обяд. Новият текст отваря възможност пред управляващите да поставят редица условия за начина, по който всички българи трябва да заявят къде искат да се внасят осигуровките им. Опасенията на експертите бяха дали промените няма да бъдат разширени, като се предвиди всички родени след 1959 г. да заявят изрично, че искат да останат в пенсионен фонд, а ако не се определят, да бъдат прехвърлени автоматично в НОИ. Сега такъв режим се предвижда за хората, които ще започват първа работа, като срокът да направят избор е 1 година. Ако не изявят волята си изрично, ще бъдат директно прехвърлени в НОИ. В текстовете се предвижда изборът да се прави в живота и да не може да се променя, ако човек размисли след години.

"24 часа" допълва информацията по темата с уточнението, че: "Ще може да се връщат парите от НОИ в частен фонд, още се обмисля как". Правителството търси механизъм, по който прехвърлянето на личните партиди за пенсия от универсалните пенсионни фондове към НОИ да не е за постоянно, а да е възможно и връщане към частните фондове. Сегашното предложение на депутати от ГЕРБ предвижда, ако човек веднъж даде парите си на НОИ, да не може да се връща обратно. Това се прави, защото в НОИ няма лични партиди.

"Възложил съм на финансовия министър Владислав Горанов да ми предложи и за това решение. Човек да може да се върне обратно, ако след година-две прецени. Това бих подкрепил с две ръце", съобщи Бойко Борисов. "Аз като демократ считам, че всеки българин може сам да реши този проблем. Това ще доведе до конкурентност в тези фондове."

"ГЕРБ възстановява "модела Цветанов" с приетите на първо четене поправки в Закона за МВР", обяви от парламентарната трибуна говорителят на "БСП лява България" Атанас Мерджанов, цитиран от "Дума". "Ние демонтирахме този модел, вие го възстановявате!" Промените се отнасят за изваждането на Главната дирекция "Борба с организираната престъпност" (ГДБОП) от Държавната агенция за национална сигурност (ДАНС) и връщането й в системата на Министерството на вътрешните работи. С промените, внесени от Цветан Цветанов от ГЕРБ, се връщат и правомощията на президента да назначава със свой указ председателя на ДАНС и главния секретар на МВР по предложение на Министерския съвет.

"Посланикът на Франция за мен лично е rotten, bad fruit (гнил, лош плод - от англ.). С тези думи синдикът Панайот Велков определя Н.Пр. Ксавие дьо Кабан в изложение по скандала "Белведере" до Министерството на правосъдието (МП), коментира "Труд". Министерството започна да проверява синдика, след като дипломатът публично се усъмни в работата на съда по дело, по което Велков е синдик, и заяви, че в съдебната ни система има "гнили ябълки". Става дума за производство за фалит на фирмите "Белведере дистрибуция" и "Домейн Менада", дъщерни на френската "Белведере".

В обясненията си Велков потвърждава изложеното вече от съдия Румяна Ченалова, от която е назначен за синдик. Пише, че се е натъкнал на разминавания в сметките на дружествата. Данните от счетоводството на "Домейн Менада" сочели, че през 2011 г. има загуба за над 5,4 млн. лв., а според данъчната му декларация загубата била 2,4 млн. лв. За 2012 г. счетоводството показвало 1,1 лв. дългове, а декларацията - печалба от над 800 хил. лв. През 2013 г. осчетоводената и декларирана загуба се разминавали с 46 хил. лв. Синдикът установил, че основните клиенти на "Домейн Менада" са свързаните с нея "Белведере дистрибуция" ответникът по делото за фалита), "Винимпекс" и "Винарска къща Сакар". Оказало се, че за 2014 г. "Домейн Менада" е издало фактури на "Белведере дистрибуция" за над 5,3 млн. лв. И то, при положение че до 2013 г. дружеството дължи на "Домейн Менада" над 5,6 млн. лв. По фактурите не бил платен и лев.

Синдикът открил, че "Домейн Менада" продава на "Белведере дистрибуция" стока, произведена от последното дружество на цени под себестойността й. Загубата от тези сделки за 2014 г. надминавала 1,8 млн. лв. Освен това "Домейн Менада" имало задължения към доставчици от над 4 млн. лв. Длъжници й били и свързаните "Винимпекс" и "Винарска къща Сакар".

/БТА/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

44

Анонимен

преди 9 години

Закривай БДЖ,закривай.Не само е безполезно,но е и вредно.Единственото което прави е да извозва селяните до София.

43

Ганчо

преди 9 години

Ало, БДЖ-то, продължавате закопаването на фирмата с този автобусен транспорт. Кой Ви даде тази налудничава идея, или това е начина да фалирате фирмата много бързо. Това прилича на фалита на ЖПЗ - София- два пъти подред директори и началници счетоводители и далеч от железопътния транспорт. Следващата крачка ще бъде създаване на самостоятелно предприятие - "Автобусен транспорт БДЖ" което по стечение на обстоятелството след една година, поради нерентабилност ще фалира и тогава някой ще го гушне.

42

софиянец

преди 9 години

Софиянци , никакви писма вече до Дядо Коледа , пишете на селяните от форума дето ни хранят Дайте координати селяни , да ви изпратим желанията си.Искам за Коледа да си подменя Аудито с нов модел , че вече е на 4 години и е време за смяна .Нали нормалните хора в белите държави на толкова години си сменят автомобилите , така и ние разглезените софиянци , ще чакаме да ни изхраните и да ни купите нови .Весели празници и дано Дядо Коледа , пардон някой селянин се смили над нас и ни подари нещо

fallback