Снимка: БСП

Контролът върху дейността на таксиметровите автомобили трябва да се централизира и фокусира главно в общината, защото таксиметровите услуги са вид градски транспорт, заявиха представители на таксиметровия бранш на среща с бившия транспортен министър Петър Мутафчиев и с кандидата за народен представител и областен председател на БСП-Варна Красимир Янков.

Представителите на бранша коментираха, че в момента контролът се осъществява от много институции – транспортното министерство, общината, КАТ и на практика за едно и също нарушение по различните закони има различни санкции. Те настояха за редица промени както в законодателството, така и в подзаконовата нормативна база.

Посочена бе и необходимостта от прилагане на новоприетата промяна за минимални такси от общините, които да бъдат по общоприетата методика за определяне на себестойността на километър, защото това ще спомогне за "осветляване" на голяма част от сивия сектор в бранша.

Присъстващите на срещата представиха примерна методология, по която да се изчислява цената на таксиметровите услуги и поискаха съдействие документът да залегне в подзаконовата нормативна база.

"Наясно сме, че това няма как да се случи в настоящия момент, защото хората с всеки изминал ден стават все по-бедни. За да се стабилизира ситуацията в таксиметровия бранш, е необходимо да се работи за повишаване на жизнения стандарт в страната – нещо, което започна от предишното правителство. В никакъв случай не трябва да се допуска ново замразяване на доходите”, заяви Димчо Иванов, председател на синдикат „Авто 94”.

Присъстващите на срещата изразиха удовлетворението си, че по време на правителството на БСП е била коригирана горната граница за възраст на таксиметровите автомобили – от 10 на 15 години.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase