Снимка: flickr
fallback

ГЕРБ внесе жалба до Комисията за защита на личните данни (КЗЛД) заради изнесена в медиите информация, че през предизборната кампания през 2009 г. са използвани лични данни на около 2 милиона български граждани, за да бъдат агитирани по телефона да гласуват за БСП.

Скандалът избухна преди дни, след като няколко редакции получиха анонимни файлове с данни, имена и лична кореспонденция между отговорни фактори в БСП и фирма за "телемаркетинг услуга", която разполага с база данни.

Столетницата искала от тях да отсеят избиратели над 55-годишна възраст, да им се звъни вечерно време и ако се окаже, че се колебаят за кого да гласуват, да се направи опит да се "стимулират допълнително".

"Сезирали сме КЗЛД, защото смятаме, че ако тези факти и обстоятелства са достоверни, е нарушен член 5, ал. 1, т. 2 от Закона за защита на личните данни, т.е. такива данни са обработвани с политическа цел и с оглед политическите убеждения на български граждани", обясни депутатът Данаил Кирилов.

Той допълни, че към жалбата от ГЕРБ са приложили като източници 5 електронни издания, писали по темата.

Кирилов допълни, че в публикациите се посочва, че "60К" АД е фирмата, която е трябвало да извърши агитационните телефонни обаждания за червените.

"Нямаме собствени доказателства", призна депутатът от бившата управляваща партия, но уточни, че още преди четири години в ГЕРБ били постъпвали сигнали, че на избиратели се звъни на телефоните им с цел агитация.

"Разчитаме комисията да извърши проверка за достоверността на тези обстоятелства. Комисията е длъжна да извърши проверка. В случай че се установят тези обстоятелства, би следвало да се констатира и кое е виновното лице – дали е възложителят, дали е изпълнителят или и двете лица заедно", настоя Кирилов.

На свой ред депутатът Красимир Велчев коментира, че е неморално точно БСП, която виняла ГЕРБ в купуване на избори и манипулации, да е действала по този начин през 2009 г.

"Аз не мога да си представя, че можеш да злоупотребяваш със закона, който ти си направил. Законът за личните данни е правен точно от тези партии, които и в момента управляват държавата.Така ли се спазват законите от хората, които гласуват законите?", попита той.

"Ние сега поставяме този въпрос, когато го научаваме от медиите. Нали знаете колко удобно би било да изчакаме деня за размисъл на следващите избори и да изкараме такава информация, за да не може никой да я докаже в кратък срок", допълни Красимир Велчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

29

Мачкайте

преди 10 години

Герб - Победа!!! Мачкайте комунисти , турци и психичноболни Атакисти , мачкайте ги постоянно тези ***!Само заради това гласувам за вас , да вида не младите българи на терминал2 а комунистите и простите пенсионери с изпотия мозък още от комунизма!

28

Анонимен

преди 10 години

Директен маркетинг е разрешен.Всеки може да затвори...Ако се обадят повече от 1, всеки може да подаде жалба с извлечение за разговорите по телефона.Апропо - в САЩ така се печелят избори!

27

Анонимен

преди 10 години

Имах си аз, *** да се жали, верно ли?:-)Явно още слушат телефоните на хората, мамка им герберска.

fallback