Яне Янев Снимка: архив, БТА

До края на деня РЗС ще внесе жалба в ЦИК, Сметната палата и НАП срещу БСП, ДСБ и Движение България на гражданите относно надвишаване размера и нерегламентирано финансиране на предизборната им кампания. Това съобщиха от пресцентъра на партията.

Повод за сигнала е масираното излъчване на предизборни клипове в най-гледаното време на водещите национални телевизии.  От партията на Яне Янев изчисляват, че 30-секунден видеоклип в най-рейтинговата телевизия е 9952 лв без ДДС, а репортажите са 11019 лв. без ДДС.

Посочените формации излъчват своите клипове между 10 и 20 пъти дневно. По най-скромни разчети всяка една от трите формации харчи ежедневно около 100 000 лева само за една телевизия, а те рекламират поне в три, посочват от РЗС.

Според техните сметки партиите на Станишев, Костов и Кунева са похарчили само за излъчване на рекламен клип около 3 милиона лева в рамките на цялата кампания само за един телевизионен канал и за останалите телевизии – национални и регионални – още толкова.

Освен това Янев е преброил, че партията на Кунева в национален мащаб има над 400 билборда, рекламира в радиа, вестници, сайтове и социалните мрежи.

Според РЗС елементарната калкулация показвала, че партията на Кунева, която е без държавна субсидия и с минимални дарения, е похарчила около 5 милиона лева. 

От РЗС припомнят, че Изборният кодекс въвежда ограничение за финансирането на предизборна кампания общо до 4 милиона лева за партия или коалиция.

От партията на Янев правят извод, че посочените три формации са изхарчили практически целия си лимит само за реклама в телевизиите. „Възниква основателният въпрос с какви средства трите формации покриват останалата част от разходите си – за агитационни материали, транспорт, комуникации, наеми и др.“, питат от РЗС. 

РЗС настоява за незабавна проверка от страна на Сметната палата и пълна ревизия на финансовите потоци към тези партии.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase