Снимка: архив, Булфото

Най-големият пиар коз на Бойко Борисов - магистралите и в частност магистрала "Тракия", е пред пълен провал, заяви в парламента депутатът от Коалиция за България Димчо Михалевски.

Той поясни, че в началото на мандата премиерът Борисов е заявил, че до края на мандата ще бъдат завършени три автомагистрали в целите им участъци - "Люлин", "Тракия" и "Марица".

Очевидно е, че извън завършената магистрала "Люлин" до края на мандата дори и в редовния му вариант няма да бъде завършена нито една от останалите две магистрали, коментира червеният депутат.

Михалевски каза, че към 25 февруари при общ физически напредък на изпълнението на АМ "Тракия" - Лот 4, от Ямбол до Бургас, от 59 процента са разплатени 78 процента от средствата. Имаме почти 20 процента предварително плащане за несвършена работа, коментира социалистът.

Той поясни, че ситуацията трябва да е точно обратната - физическият обем на изпълнение трябва да
изпреварва реалното изплащане с между 5 и 7 процента. Михалевски даде за пример пътния възел Карнобат.

Той обвини фирмата изпълнител, че отклонява средства за свои лични нужди.

„Под покровителството на ГЕРБ главният изпълнител на ЛОТ 4 на АМ „Тракия” не изплаща парите за работата на близо 50 малки български фирми. Един път този изпълнител е придобил от държавата 32 млн. лева за несвършена работа и втори път те са се подготвили да откраднат още между 15 и 20 млн. от малките фирми, работили по изграждането на ЛОТ-а”, заяви червеният депутат.

По думите му само по работата на този ЛОТ е изгубен ресурс от около 50 млн. лева, който ще затрудни работата на следващото правителство.

Михалевски обясни, че тъй като по договор изпълнителят на ЛОТ 4 на магистрала „Тракия” няма възможност да наема подизпълнители, те са маскирали близо 50 малки български фирми като „наемодатели на строителна техника”.

„Всъщност това са реалните изпълнители на ЛОТ 4 на АМ „Тракия”, които няма да получат парите си, защото те не са страна по договора с АПИ. Това не е просто една добре обмислена кражба, това е реализирана престъпна схема, която е покровителствена от цялото правителство и лично от Бойко Борисов, защото няма друг в цялото правителство, който да разпореди на Агенция „Пътна инфраструктура” да се разплаща по този начин. При никой от другите ЛОТ-ове, при никоя от другите магистрали това не се е случило”, категоричен бе депутатът.

Към днешна дата това правителство е успяло да пусне в експлоатация едва 111 км магистрали. Предното правителство пусна 133 км автомагистрални участъци”, изчисли още Михалевски.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase