Снимка: Архив Булфото

Повече от 30 години не е направен нито един основен ремонт на Централна гара София, а сега за модернизацията на гарата е осигурено европейско финансиране, благодарение на активната позиция на България, обяви транспортният министър Ивайло Московски.

"Този проект е доказателство, че когато имаш аргументи, дори проекти, които не са предвидени за финансиране, могат да получат зелена светлина. Това ще е и пътят, по който ще вървим за закупуване на нов подвижен състав за "БДЖ-Пътнически превози", допълни  Московски.

Запитан дали шатрата пред Централната гара в София ще остане, министърът отбеляза: "Нека да остане, за да се види след време разликата между това, което ние сме направили, и това на Софиянски крадците".

Съоръжението, наричано шеговито "гащите на Софиянски", бе монтирано по време на голямата реконструкция на предгаровия площад, започнала през 2002 г.

Московски допълни още, че държавата инвестира над 1,5 млрд. лева в модернизация на релсовия път, контактната мрежа и гарите на железниците.

"Не можем да модернизираме железниците наведнъж и затова първо правим инфраструктурата, а после ще купуваме модерни влакове", уточни министърът на транспорта.

По думите му е най-лесно и бързо да се капарира нов подвижен състав и след това да остане на следващите правителства да го плащат.

"Да се купят нови влакове, които могат да се движат със 160 километра в час, при положение че линии позволяват скорост от само 40 км/ч е малко глупаво", посочи Московски.

Министърът каза, че се подготвят и проектите за следващия програмен период. Това са участъците София - Елин Пелин - Септември, София - Драгоман, както и София - Перник - Радомир.

Ще се променят някои параметри за модернизиране на жп-линията Видин - София.

Московски отрече категорично, че предстои обединение на двете държавни железопътни компании - БДЖ и НКЖИ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase