AM "Тракия". Снимка: Архив, Булфото

Ще има оскъпяване на строителството на Лот 4 на магистрала "Тракия" заради подпочвени води, но то няма да бъде компенсирано от държавния бюджет, обясни заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Георги Прегьов.

Тези разходи са допустими по правилата на еврофинансирането и те ще бъдат възстановени на страната, обясни той на пресконференция за резултатите от пробите от Лот 2 на магистралата.

В момента група експерти оценяват допълнителните инженерни работи, които ще трябва да се предприемат, и така ще стане ясно в какъв размер ще е самото оскъпяване на строежа на отсечката, допълни Лазар Лазаров, член на УС на Агенцията "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Стойността на проекта като цяло ще бъде увеличена, предстои да разберем, но това няма непременно следствена връзка с анексиране на договора с изпълнителя, каза заместник-министърът.

Лазар Лазаров припомни, че за този участък на магистралата е имало претенции от изпълнителя за наличие на "слаби" почви по трасето, които не са били отразени в инвестиционния проект.

Още по темата

След проверка от независима акредитирана лаборатория било доказано, че такива почви наистина има.

На 3 септември миналата година започна официално строежът на ЛОТ 4 от АМ „Тракия". Цената на строежа е близо 175 млн. лв. Изпълнител е сдружението „Тракия IV" с основен партньор „Холдинг Пътища".

Пътната дължина на трасето, свързващо Ямбол и Карнобат е 49,08 км. Предвижда се строителството да приключи до януари 2013 г.

Все още не е ясно дали откритите подпочвени води ще забавят строителството на отсечката, а от там и на АМ "Тракия".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase