Снимка: БГНЕС
fallback

В понеделник Сергей Станишев имаше студен прием при руските лидери. От своя страна българският министър-председател  не демонстрира ясни надежди, че ще бъде постигнато газово споразумение с Москва по време на двудневната му официална визита.

Това съобщава агенция "Ройтерс" в кореспонденция от руската столица, която беше публикувана и на страниците на редица влиятелни световни медии – британския всекидневник „Гардиън“, списание „Форбс“, изданието „Москоу таймс“.

Агенцията отбелязва, че руският президент Дмитрий Медведев съвсем неочаквано е отложил срещата си със Станишев, без да бъде посочена официална причина, а премиерът Владимир Путин е отправил остри забележки към България по време на приветствената си реч.

Официалното посещение на българския премиер, което по предварителен план е съсредоточено върху българското участие в проекта за газопровод "Южен поток", вече беше помрачено от редица спорове, пише "Ройтерс".

БНТ съобщава, че заради неочакваната промяна в програмата си, вместо на среща с Медведев, Сергей Станишев отишъл в книжарница, където си купил атлас.

Премиерът обаче не е драматизирал ситуацията и с намерение за активизиране на българо-руското икономическо сътрудничество заeдно с руския си колега Владимир Путин по-късно открил българската национална изложба в Москва.

Владимир Путин пък закъснял с 20 минути за откриването на изложбата.

Но както се оказа - не заради графика си.

Според източници на БНТ от българската делегация той и Станишев са провели импровизирана среща на четири очи. И след нея българската позиция по готвеното споразумение за трасето на Южен поток през България е останала непроменена.

По-късно в понеделник БТА съобщи, че Станишев ще разговаря във вторник с руския премиер Владимир Путин, а след това и с президента на Руската федерация Дмитрий Медведев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

254

СТРАНДЖАТА

преди 15 години

Казал си го много добре,дори отлично.Имаш дарба да обясняваш добре нещата - поздравления.Не виждам причина да се конфронтираме,след като вече си разбрал източника на злото...всъщност,ти си го знаел винаги...

253

преди 15 години

На Тъпия Български Инженер все нещо не му позволява да си построи автомобилите - преди Сив, сега икономическите условия... Абе, аланкоолу, нали ако беше толкова свестен автомобила поне някой щеше да открадне проектите или да купи лиценза...

252

Червената помия

преди 15 години

Странджа, за пръв път от както се познаваме задочно с теб тука, казвам че си прав.Да, не ни разрешиха тогава да произвеждаме собствен Български автомобил, защото заводите в Толиати и Москва трябваше да са монополисти.А на всичкото отгоре и всички остновни суровини, руда и технологии идваха от СССР.Но не това е решаващото.Решаващото и основното , което спъваше страната ни е друго:Ръководната роля на БКП, която беше обсебила всичко, мислейси се за непогрешима, и даже да спиш с жена си вечер едва ли не трябваше да ти разрешават....За справка-всички директори на фирми, учреждения, институти и други такива по правило бяха партийни членове.С родители или роднини активни борци.В 99% от времето си те се занимаваха само с интриги, мачкайки всичко кадърно, за да не заеме някога мястото им!Некадърния директор правеше всичко, за да смачка кадърния инженер, за да не му седне някога на стола.Ако се правеше нещо ново, то задължително ставаше с поне 10 човека партийци-съавтори.Така изкуствено и отвътре се самоубивахме бавно в блатото на застоя и статуквото....Докато на запад се конкурираха реално,и се развиваха....Мислиш ли, че ако и ние работихме на принципа на реалната конкуренция, и се насърчаваше тогава иновативното мислене и развитие, нямаше да напреднем?Но тогава зад борда щяха да изпаднат всички некадърни ръководители, които смисъла на живота им се изчерпваше с гласуване на партиен конгрес,возене в черна Волга с бял волан, и интимни беседи зад дебело тапицираните им врати със секретарката, счетоводителката, младата колежка.......Това уби инициативата на Българина, уби стремежа му към развитие, не друго.А иначе, не намирам нищо лошо в това, инженерите ни да не са коне с капаци само в една специалност.Ако нашите инженери 40-50 години са работили в реална и стимулираща развитието им конкурентна среда,ако има династия от инженери, работили в собствените си фирми 40-50 години, мислиш ли че днес ще сме на това положение?Аз не мисля.

fallback