Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

"Автомобилен Салон София" бе отворен на 18 октомври, през уикенда беше посетен  на 17 000 посетители. На изложението са представени най-новите автомобилни тенденции, разполагайки с 211 различни модела автомобила, като 52 от тях са премиери за българския пазар, а електрическите са 40.

В Европа през тази година има само още едно такова събитие – това в Париж, което прави изложението у нас най-голямото в Европа като експонати и премиери, това коментира Нестор Несторов, член на УС на Асоциацията на автомобилните производители и техните организирани представители в България и бранд мениджър на "Фолксваген" за България, в предаването "Бизнес старт" с водещ Христо Николов.

Производителите се насочват към модели на цени от около 25 000 евро, за да привличат нови клиенти. Това показва трансформацията на сектора.

Общ преглед

"Това е един от акцентите на изложението в София – има нашествие на китайски марки, които влизат с непознати модели за България, а голяма част от тях са електрически и точно в ниските ценови нива. Насочени към тези ценови нива, европейските производителите искат да реагират.“

Събеседникът обясни, че Китай има сериозно предимство, разполагайки със суровините, нужни за направата на електромобили. Страната инвестира големи суми в сектора, а производството на батерии е изключително оптимизирано, което дава конкурентно предимство.

Повече за развитието на автомобилния сектор у нас и в Европа гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase