Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

Статистиката отчита, че страната ни е начело в Европейския съюз по ръст в продажбите на нови автомобили от началото на годината.

"Ако погледнем тези 28% ръст за първите 7 месеца на годината, много сериозна част се дължи на покупки на държавната администрация. Само ако погледнем Министерствата на вътрешните работи и на транспорта, както и Гранична полиция, ще видим, че там има около 1000 автомобила. Ако включим в тази група и няколкото големи ежегодни клиенти, като по-големите компании за автомобили под наем и таксиметровите компании, логично обяснява голяма част от този на пръв поглед изглеждащ впечатляващ ръст", коментира автомобилният експерт Калоян Желев в ефира на "България сутрин".

Той отбеляза, че в България се наблюдават промени в предпочитанията на потребителите. Расте интересът към бензиновите и хибридните автомобили, докато търсенето на дизелови коли намалява. Продаваемостта на електромобили остава ниска, въпреки че тенденцията в Европейския съюз е насочена към увеличаване на електрическите превозни средства. Българският пазар следва тази тенденция със закъснение, но динамиката е положителна.

Желев коментира, че няма конкретни причини за настоящия спад в продажбите на електромобили, но посочи, че общото отношение към електрическите превозни средства в България все още е в процес на развитие.

"Китай е автомобилната дестинация на деня, модата на деня, но това все още е станало в България. Делът на китайските марки на българския автомобилен пазар е все още изключително нисък. Истината е, че динамиката е възходяща. Присъствието им тук расте и ще нараства",  каза още автомобилният експерт пред Bulgaria ON AIR.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

22

Анонимен

преди 2 седмици

И така трябва защото това е уникална простотия Това са автомобили играчки за милионери а не средство за съществуване Който го измисли това е просто много добър търговец и далавераджия. Лошото е че всички се сурнаха да ги правят а това още повече утежнява хала на планетата ни. защото реално никой не мисли за нея това е само повод някой да измисли нов начин да си пълни гушата. факт.

21

Бай Хой

преди 2 седмици

Аз, пък, си купих 26 годишна дизелова жипка за лов. Попушва, но ще надживее всяка една електрическа четириколесна тротинетка за 60-80, че и трицифрено количество хилки? Мога да напълнят половината паркинг пред блока с такива тротинетки. Но не, благодаря. Не съм толкова *** дори за една.

20

Bxjxdnbe

преди 2 седмици

Ми аз не бих дал 50 бона за кола и пробег едва 300 -350 км реални,защото едно е по стандарт което те дават ,друго е в действителност. А и няма много зарядни станции в малките населени места

fallback