Снимка: БГНЕС
fallback

Ревизират системата за годишни технически прегледи. Междуведомствена комисия трябва да измисли начин, който да регулира проблемите с прегледите. Идеята е вредните емисии вече да не бъдат класифицирани като опасни, което ще остави колите в движение. Срокът за отстраняване на такъв тип неизправности да бъде удължен от 14 на 30 дни.

Според автоексперта Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при пътнотранспортни произшествия проблемите са трупани с десетилетия. "Българският автопарк е най-старият в Европа. 18-19 години е средната възраст на колите у нас. Българинът беше свикнал, че лесно може да премине през технически преглед независимо в какво състояние е автомобила му. Катализаторите бяха масово премахвани, за да не се запушват системно", посочи той.

По думите му гратисният срок за отстраняване на неизправности може да бъде удължен. "При кола без ГТП не важат застраховките, така ако шофьор направи катастрофа, застрахователят няма да признае щетите. Под 0,5% от автомобилите не са минали преглед. В сервиз може да се направи най-общ преглед, но някои от колите са върнати заради проблеми със спирачки и кормилна уредба. В Германия не можете да минете ГТП, ако не работят подгряващите елементи на задните стъкла", обясни Тодоров.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

363

Анонимен

преди 1 месец

С белите държави взаимно си правим номера. Произведените от тях автомобили даже чисто нови не могат да минат ГТП у нас. Горивата на нашия пазар нямат никакъв шанс да преминат тестовете за минимално изискуемо качество при тях!

362

Анонимен

преди 1 месец

При връщане от Германия нарочно наливах бензин точно колкото да пресека територията на съответната страна. Така можех да тествам горивото във всяка държава. С гориво от Германия, Чехия, Унгария и Сърбия разходът беше 5,1 л/100км, у нас - 6,3 л/100км.Без коментар!

361

влад цепеш

преди 1 месец

жалки рекетьорчета

fallback