Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

Повечето зеленчуци и плодове и някои основни хранителни стоки поевтиняват на тържищата у нас през седмицата, показват данните в седмичния бюлетин на Комисията по стоковите борси и тържищата.

"От пазарна гледна точка имаме трайна и устойчива стабилизация, добро динамично равновесие. Процесът започна още от юни 2023 г. Вече имаме трайно установена тенденция към стабилност в пазарното предлагане. Годината е климатично по-добра от 2023", каза председателят на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата (ДКСБТ) Владимир Иванов в "България сутрин".

Тенденцията на пазара в Европа не се различава много от този на българския, подчерта той.

"И там има устойчива стабилизация. Тя се пренася и тук. Това, което беше характерно за 2021 и 2022 г. - свръхпари в обращението, намали паричната маса. В момента наблюдаваме нормално пазарно взаимодействие и доста мощна конкурентна среда. Няма как при земеделските продукти да няма вариации във връзка с климатични промени. Такова е положението при какаото и кафето. Цената на захарта тръгна надолу - устойчива тенденция", посочи Иванов пред Bulgaria ON AIR.

"Ако го сравним с други продукти, например с млечните, при които се казваше, че през 2021 - 2023 г. има много висок тренд, при сладоледите има до 300-350%. При свинското месо нивото от 2020 г- до сегашната 2024 г. е около 9,5%. Нека потребителите добре да се информират за цените, да не способстват за лоши практики", посъветва председателят на ДКСБТ.

Ако извадим от основната потребителска кошница 30-те продукта, без които не може, ще струва незабележимо малко по-ниско.

"Към момента има по-голямо предлагане и повече промоционален етикет. Прасковата тръгна на по-ниска цена от миналата година. Динята е на по-ниска цена. Лимонът е малко по-висок. Млечните продукти са на нивата от миналата година, само киселото и прясното мляко са с 10% нагоре", обобщи Иванов.

По думите му, при тези ценови ставки и това предлагане, ще ни е по-евтино да направим зимнината тази година.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

да

преди 1 месец

Политиката на веригите магазини е точно есента, когато хората искат да си приготвят нещо да надуят цените. Ами вижте едни домати от няколко години вече няма падане под 2-2.50. Морковите, вече няма цени под 1лв, чушките намалени 3лв. И накрая пуснат намалени някаква сбирщина от захар, картофени нишестета и оцветители и ти се отще да купуваш. Лщтениците, не стига, че са пълни със захар, но цените им не падат. За 10 години кое поскъпна 3-4 пъти, че цените им се вдигнаха толкова?

7

Анонимен

преди 1 месец

Къдя да я слагаме :)))

6

Анонимен

преди 1 месец

Щот сме много богати, напреднали, развити членуви на ЕС и НАТО ли мислим за зимнина?

fallback