Снимка: Bulgaria ON AIR

След вчерашната катастофа с кола на НСО, в която мъж един почина, а жената е в тежко състояние, военната прокуратура в Сливен продължава да разследва какви са били причините, довели до инцидента на пътя. В колата на НСО е пътувал Кирил Петков, който не е пострадал. Днес продължават следствените действия на място.

Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики сподели пред Bulgaria ON AIR, че първоначалните твърдения, които са били изнесени в медиите я притесняват.

"Твърдението за отнемане на предимство е най-вероятната причина за настъпването на пътния инцидент, но на първо място аз искам да обърна внимание на видимостта в тази крива, тъй като това кръстовище се намира в крива. На второ място, съдейки по щетите, които са настъпили, автомобилът на НСО едва ли се е движил с 50-60 километра в час, както са ограниченията в зоната на такива кръстовища. По всяка вероятност този автомобил се е движел с много над 100 километра в час", заяви още Диана Русинова.

В студиото на "България сутрин" Русинова допълни, че пътната обстановка не е била толкова от голямо значние, колкото скоростта, с която се е движела колата на НСО.

"Много съм озадачена от това, защо така институциите започват да изкарват версии, в които вината едва ли не ще бъде прехвърлена само върху починалия водач. Това е най-удобният вариант, но се замислете - такъв тежък удар дали е възможно да се случи с 50-60 километра в час, каквото би следвало да е ограничението и би следвало един обучен водач на НСО в зоната на кръстовище в крива да използва такава скорост", каза Русинова за Bulgaria ON AIR.

Тя бе категорична, че в случай, че колата на НСО е карал със съобразената скорост, по всяка вероятност е нямало да има жертва и подчерта, че шофьорът на колата на НСО е трябвало да намали скоростта, имайки предвид факта, че навлиза в населено място.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase