Снимка: БГНЕС

В последните години, съвсем очаквано, БДЖ регистрира над 23% ръст на разходите. Д-р Людмил Иванов, експерт по цифровизация и управление в железопътния транспорт определи предстоящото вдигане на цените на пътническия жп превоз с 20% като неизбежно и наложително, но посочи, че от БДЖ са могли да подходят диференцирано.

Иванов сподели, че наличните вагони, с които разполага железницата, са морално остарели. От “Дойче бан” през лятото се очакват да пристигнат нови 76 вагона.

"Най-важното е да се предостави качествена услуга на пътуващите. А дали ще е българска или чуждестранна компания – ние сме задължени за отворим процедурата за обществен превоз за всички, които ще возят пътници в следващите 15 години. Може от Германия, може от Испания да дойде превозвач", коментира Людмил Иванов пред БНР относно отварянето на пазара за пътнически превози и за други оператори.

Людмил Иванов сподели, че през последните години БДЖ е под заплаха за съществуването си и са необходими сериозни реформи в железницата. Той изрази умерен оптимизъм, че компанията ще успее да се стабилизира и когато подава оферти в следващите месеци, те да могат да се сравняват със западноевропейските.

Според него следва да отпадне субсидирането на бързите и експресни влакове по водещи направления, които така или иначе са печеливши. Има и вероятност влаковете, които в момента купуваме, да бъдат отдадени под наем или продадени, уточни транспортният експерт.

Ако БДЖ не спечели тази услуга, вероятно ще се наложи държавата да се отърве от част от сградния фонд, отбеляза още Людмил Иванов във връзка със състоянието на държавната жп компания.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase