Всеки шести ученик е ставал жертва на кибертормоз, посочва доклад на Световната здравна организация за здравното поведение на децата в училищна възраст. Най-високите нива на кибертормоз са били наблюдавани от момчетата в България, Литва, Молдова и Полша.

Антоанета Василева от Центъра за безопасен интернет посочва, че понякога онлайн тормозът започва като майтап.

"Децата невинаги разбират силата на думите. Никой не им обяснява в училище, че думите нараняват. Родителите често пропускат да обяснят защо трябва да използваме щадящи думи и как комуникираме с другите. В интернет децата играят, общуват, търсят интересни неща. Имат свой виртуален живот, който възрастните често подценяват. Всичко, което се случва в офлайн света, се случва и в онлайн света", обясни тя пред Bulgaria ON AIR.

Според експерти агресията в много случаи е и вербална.

"В училище липсва системна работа върху това децата от един клас да станат общност и да придобиват социално-емоционални умения. Когато видим, че има проблем, възрастните не трябва да го замитаме. Семейството има ключова роля как едно дете се държи в интернет и в офлайн пространството. Трябва да се замислим как говорим на децата си за различието", смята Яна Алексиева от Асоциация "Родители".

Много често между родители и училище се образува пропаст, защото липсва комуникация.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase