Първи лиценз за частен пътнически жп превозвач издаде Изпълнителна агенция "Железопътна администрация".
Той е на компанията "ПИМК Рейл Експрес", става ясно от сайта на агенцията. "ПИМК Рейл" имат лиценз за товарни превози и от 2015 г. е един от железопътните превозвачи. Към момента единствената компания, която вози пътници с влакове, е "БДЖ Пътнически превози" и за първи път тя ще има конкурент.
Пред "24 часа" Пенко Несторов, един от собствениците на ПИМК, обяснява, че имат една година, за да стартират проекта и бизнес-плана.
"Оглеждаме възможностите за трасе, по което да пуснем влакове. Основното е София-Бургас, където по завършени участъци от жп линията са позволени по-високи скорости, а и автоматизирано управление на влаковото движение, което дава по-голяма пропускателна способност. Само тогава има смисъл да се инвестира в нов подвижен състав", каза още той.
Припомняме, че в края на 2024 г. изтича договора за обществена услуга на БДЖ с държавата, който компанията спечели през 2009 г. По него всяка година фирмата получава над 170 млн. лв. субсидия.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
72
В.Иванова
преди 2 месецаИ защо частни?С какво държавата не може да се справи?Релсите са държавни, машинистите са обучени кадри от времето на социализма !Как преди 1989 имахме всичко!ЖП транспорта беше на високо ниво!Имаше вагон- ресторанти, люлки във всяко купе за бебета!Нямаше Европа! Имаше България!Ние си плащаме на Европа да ни колонизира , до пълното обезличаване на българският народ!
71
Руснака
преди 6 месецаСрам и позор! Ограбването продължава! Какво следва? Водата и въздуха? Въздуха...отдавна е платен! Не на частните превозвачи! Железницата е от национално значение и значение за националната сигурност!*** народ, слаба държава!
70
Анонимен
преди 6 месецаКЪДЕ СА ЧАСТНИТЕ РЕЛСИ ??????? АИДУЦИ