Снимка БГНЕС, архив
fallback

Първи лиценз за частен пътнически жп превозвач издаде Изпълнителна агенция "Железопътна администрация".

Той е на компанията "ПИМК Рейл Експрес", става ясно от сайта на агенцията. "ПИМК Рейл" имат лиценз за товарни превози и от 2015 г. е един от железопътните превозвачи. Към момента единствената компания, която вози пътници с влакове, е "БДЖ Пътнически превози" и за първи път тя ще има конкурент.

Пред "24 часа" Пенко Несторов, един от собствениците на ПИМК, обяснява, че имат една година, за да стартират проекта и бизнес-плана.

"Оглеждаме възможностите за трасе, по което да пуснем влакове. Основното е София-Бургас, където по завършени участъци от жп линията са позволени по-високи скорости, а и автоматизирано управление на влаковото движение, което дава по-голяма пропускателна способност. Само тогава има смисъл да се инвестира в нов подвижен състав", каза още той.

Припомняме, че в края на 2024 г. изтича договора за обществена услуга на БДЖ с държавата, който компанията спечели през 2009 г. По него всяка година фирмата получава над 170 млн. лв. субсидия.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

72

В.Иванова

преди 2 месеца

И защо частни?С какво държавата не може да се справи?Релсите са държавни, машинистите са обучени кадри от времето на социализма !Как преди 1989 имахме всичко!ЖП транспорта беше на високо ниво!Имаше вагон- ресторанти, люлки във всяко купе за бебета!Нямаше Европа! Имаше България!Ние си плащаме на Европа да ни колонизира , до пълното обезличаване на българският народ!

71

Руснака

преди 6 месеца

Срам и позор! Ограбването продължава! Какво следва? Водата и въздуха? Въздуха...отдавна е платен! Не на частните превозвачи! Железницата е от национално значение и значение за националната сигурност!*** народ, слаба държава!

70

Анонимен

преди 6 месеца

КЪДЕ СА ЧАСТНИТЕ РЕЛСИ ??????? АИДУЦИ

fallback