Снимка БГНЕС, архив
fallback

Министерството на икономиката няма да се откаже от инициативата “Достъпно за вас” въпреки несъгласието на Комисията за защита на конкуренцията, съобщиха от ведомството на Богдан Богданов.

Инициативата на икономическото министерство е доброволна и не задължава никоя верига да спазва определени тавани. Целта е да се постигнат трайно ниски цени на 50 продукта от първа необходимост, като е отворена и за нехранителни стоки при желание от страна на търговците.

В понеделник обаче от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) изразиха в свое становище неодобрение на предложената инициатива. Критика имаше и от синдикатите.

Според антимонополната комисия имало риск от нарушаване на конкуренцията. Кампанията предвиждала координирано и едновременно занижаване на цените на няколко групи хранителни стоки, с което се нарушава принципът на свободната стопанска инициатива.

Като възможна мярка за справяне с ръста на цените от КЗК предлагат да се дават индивидуални пакети хранителни продукти и осигуряване на “Топъл обяд”.

Според Богданов обаче в становището на КЗК нямало правни аргументи, а икономически разсъждения. “Ние не залагаме цени. Ние казваме, че магазините се конкурират за тези 50 продукта. Няма да се откажем”, обясни пред Нова тв министърът.

Предстояла среща с КЗК, за да се изясни какви възражения конкретно има, като междувременно продължавали и разговорите с веригите.

Oще по темата
Инициативата предвижда цените на 15 групи от основни храни да бъдат намалени преди началото на зимата. Тя е отворена, към нея може да се присъединят и магазини, които продават нехранителни стоки - например облекла, домакински уреди и други. Тази кампания ще продължи 8 месеца. Основната цел е да са намали сравнително бързо инфлацията, за да може България да въведе еврото на 1 януари 2025 г.

За да отговорим на критериите за еврото, тя трябва да се намали до 5,2%. Това означава, че е нужно цените да се свалят с още 1,5%. В противен случай трябва да се надяваме, че Брюксел ще направи изключение от това правило за нас.

Седемте най-големи вериги за хранителни стоки вече са потвърдили участието си в кампанията, твърди “24 часа”, позовавайки се на своя информация.  В петък Богданов е имал срещи с тях, на които те са потвърдили своето желание, такова са изявили и вериги аптеки.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

3

Анонимен

преди 6 месеца

^Основната цел е да са намали сравнително бързо инфлацията,за да може България да въведе еврото на 1 януари 2025 г.За да отговорим на критериите за еврото, тя трябва да се намали до 5,2%.Това означава,че е нужно цените да се свалят с още 1,5%.В противен случай трябва да се надяваме,че Брюксел ще направи изключение от това правило за нас.Седемте най-големи вериги за хранителни стоки вече са потвърдили участието си в кампанията,24 часа, такова са изявили и вериги аптеки.^А след еврото все едно..

2

Анонимен

преди 6 месеца

Ми кажи де прави на луд. Мистрърчето ,леката ги изписва но в аптеката ги няма ,и как като са ги продали навън ,а иинсолина вече една година се изписват онлайн ,нямало отново са го продали от аптеките или подарили на Украйна ,гадове стига с тоя цирк ,трябва даде забранят антибиотиците и иинсолина да се изнася на вън и точка

1

да изчистят залежала

преди 6 месеца

стока И аптеки искали да участват в кампанията за евтини стоки

fallback