Снимка БГНЕС, архив
fallback

Между 60 и 70 милиона лева се очаква да бъде загубата за тази година на "Български пощи", съобщи заместник-министърът на транспорта Григори Григоров по време на блиц контрола в ресорната парламентарна комисия.

Григоров посочи, че в края на миналата година дружеството е разполагало с 40 млн. лв. кеш и е имало задължение към външни доставчици в размер на 79 млн. лв. До края на юни тази година дружеството е разполагало с шест милиона лева в брой, обясни заместник-министър Григоров. По думите му разходите на дружеството са надхвърлили приходите за първото полугодие с около 50 млн. лв.  Правителството отпуска временен заем с цел покриване на оперативни разходи. След нашето идване в Министерство на транспорта са наложени изключително стриктни финансови политики, добави заместник-министърът.   

Относно финансовото състояние Григоров посочи, че още от 2019 г. в дружеството има недостиг на средства, покривани с компенсации от държавния бюджет. Компенсациите са били предоставяни за три услуги – универсална пощенска услуга, раздаване на пенсии и разпространение на печата. До 2020 г. дупката в бюджета на пощите в размер от около 90 млн. лв. е била покривана от тези компенсации и ръководството на дружеството не е имало нито вътрешна, нито външна мотивация да търси начини за подобряване на ситуацията. От 2020 г. с Covid кризата, с увеличаване на цените, дупката от 90 млн.лв. започва да се увеличава. За периода от 2020 г. – 2021 г. това увеличение е покрито от временни плащания по ковид компенсациите. През 2022 г. всички тези плащания са прекратени и допълнително през 2022 г. се е случила хакерската атака, която е довела до 17 млн. лв. загуби, добави той.

По думите на Григоров като резултат от това за 2022 г. дружеството приключва със загуба от 67 млн. лв.

Очевидно е, че ако не се вземат някакви мерки, няма никакво основание да очакваме, че дружеството ще промени резултатите си, коментира заместник-министърът. Според изготвения анализ основният проблем е, че досега не е имало никакъв финансов модел на управление.

Oще по темата

Анализът показва, че между 25-30 % от ресурса на "Български пощи" в момента не се използват за никакви приходи, но същевременно те се плащат като разходи. Решението е по услуги ние да търсим пазарна ефективност, добави той. Заместник-министърът информира, че допълнително се работи за изпълнението на мерки по Плана възстановяване и устойчивост.

Той изрази надежда от 86 млн. лв. дълговете да бъдат намалени на 83 млн. лв. Григоров информира, че подготвят законопроект, с който да бъде изменен досегашният начин на планиране на компенсациите на пощите, специално за универсалната пощенска услуга. Относно изпълнявания план за преструктуриране, който да бъде изпратен пред Европейската комисия, заместник-министър Григоров каза, че до 15-ти септември очакват да бъдат изпратени бележките от страна на ЕК. Одобряването на този план е критично за "Български пощи", допълни заместник-министър Григоров, пише БНР.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

18

Ленко

преди 7 месеца

Във всеки общински град и център , има офис,пощенска,колетна служба,канцелария,шеф и персонал. На никому ненужни,без работа и грижи! Така и аз мога да чакам,макар и само 7години,до пенсия!

17

Насри

преди 7 месеца

Чудесно,какво са за народа 70 млн.левасрещу онези 200 хил.лева за купен министерски пост на министър на транспорта и съобщенията,Еконт,Русе!Е,нищо,бития си е бит,а народа не кучета,псетата го яли!Идва онзи ден на,анатема!

16

Мара

преди 7 месеца

Чудесно,пак за сметка,пак за народа и пак за голямото добруване на България! Това и по времето на Тодор Живков,го нямаше и липсваше!Днес е в сила едно,всичко за народа,всичко на гърба на народа!Добре,че вече не съм в стадото! Овчо,просто и заслужило остена!

fallback