Снимка БГНЕС, архив
fallback

Пренасянето на спешен пациент е отговорност на екипите за спешна медицинска помощ.

Това казва здравният министър проф. Христо Хинков в писмен отговор на парламентарен въпрос как трудноподвижни пациенти трябва да стигнат от дома си до линейката, зададен от депутата на ИТН Тошко Йорданов, пише "Сега". Масова практика е тежкоболни хора да са принуждавани да слизат сами или с чужда помощ по стълбища на блокове, а линейката да чака пред входа, изтъква Йорданов.

Йорданов първо опитал да получи съвет на горещия телефон на министерството, на което не просто служителят е излъгал, че пренасянето на трудно подвижни пациенти до линейката е работа на близките, но и посъветвал ако хората не стигат, да се потърси помощ от съседните входове, разказва депутатът във въпроса си.

По стандарт всяка линейка трябва да разполага със задължителен набор от оборудване, включително и сгъваема носилка тип "столче" с плъзгачи, чрез която медицинският екип може да пренесе трудноподвижен човек до линейката, отговаря министър Хинков. Преместването на спешен пациент е основна професионална компетентност за всички мобилни спешни екипи и те са длъжни да използват всички налични възможности за транспорт на пациента до болница, а в случай на възникнал проблем, вкючително и с транспортирането на пациента от дома му до линейката, да потърсят помощ чрез районната координационна централа, посочва той в отговора си. Накратко - не близките трябва да търсят помощ от съседните входове, а спешният екип - от своята централа.

Що се отнася до грубия отговор на служителя от горещата линия, министърът съветва отговори по компетентност да се търсят от дирекциите на министерството, а не от горещата линия. Именно горещата линия обаче е връзката на гражданите за подаване на сигнали, жалби и запитвания и това дори е посочено в самия отговор на министъра до Тошко Йорданов. Въпреки това излиза, че МЗ не носи отговорност за поведението и компетентността на своите служители пред гражданите.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

76

Слави

преди 7 месеца

До Лекар практикСтатията показва какви са правилата. Изглежда те никога не са били изпълнявани на практика, така излиза. МЗ знае ли, че теорията не може да се приложи на практика? По всичко личи, че екипите на Спешна помощ също са си трайкали, че исканията към тях са непосилни.

75

Анонимен

преди 8 месеца

Проверете каква заплата си беше осигурил ХИНКОВ още преди 2-3 години като шеф на Центъра за обществено здраве и анализи /НЦОЗА/! 30 000 лева на месец! Паркираше огромен джип пред учреждението. Деятели в медицинската област коментираха със справедливо възмущение това, но никой не смееше да го попита за произхода на парите. По-късно беше пробутан за министър на здравеопазването, за да бъде изпран и да играе в колаборация с хора като Мустафа Емин. Всякакви въпроси към него са излишни.

74

Мерси

преди 8 месеца

Спешна помощ в България изпълнява социални функции. Неосигурени търсят линейка и се прегледат в спешно отделение абсолютно безплатно, без да са платили 1 стотинка здравни осигуровки !!!Докога ?Кога ще въведете целия модел на здравеопазване, който започнахте, а не на никъде. Спешна помощ е поликлиника за неосигурени в България

fallback