Снимка Bulgaria ON AIR

Как отнемането на коли се приема от обществото? И с какви проблеми ще се сблъскаме след промените в НК -коментират експерти.

"Законът не се обсъжда, той се спазва. Някои хора нямат представа как се правят закони, а други не възпроптаха срещу това и го гласуваха. Сега камъните са по тяхната глава и ще дойдат от ЕС. Проблемът е в некадърността на всички началници над средно ниво в момента. Действително това е популизъм. Всичко това е прах в очите на обществото", коментира в предаването "Денят ON AIR" Йонко Иванов от Съюза по авто-мото подготовка.

"С това отнемане върху какво акцентираме и какво ще променим? Жертвите след алкохол за 2020 г., според данните на МВР, са 7, от наркотици - 2, след превишена скорост - 5. Тази цялата конфискация, която трябва да я реши съдът, а не МВР, ще повлияе на смъртта на 14 човека. Говорим за пренебрежително малък процент. Това е див популизъм! Ще увеличат проблема на българските шофьори и превозвачи. Наесен ще имаме много голям проблем с шофьорите на тежкотоварни автомобили. Самите полицаи не вярват на този тест", каза на свой ред пътният експерт Христо Радков пред Bulgaria ON AIR.

Той даде следния пример за пропуск в закона:

Ако управлявате един ТИР, те ще конфискуват кое - влекача, ремаркето или влекача с ремаркето и товара. Ако този камион е натоварен с овце и го конфискуват, кой ще храни тези овце? Ако един ватман бъде спрян и се окаже, че е употребил алкохол над 1,2, ще прокараме релси пред районното ли? А за влак, самолет, кораб? Вносителите на закона тихичко мълчаха.

Още по темата

По думите му, в момента нямаме касапница на пътя. А статистиката показва, че обстановката в момента е както всяка година, може би една идея по-добра.

"Защо трябва да се правят тези крути мерки? Защо някой не излезе да каже: Дайте да направим пътя Пловдив - Карлово, който е с концентрация на ПТП-та", посочи още Радков.

Иванов и Радков са попитали по време на заседание на комисия в парламента какво ще стане, ако един влак се управлява от пиян машинист, ще вземат ли влака. Един от депутатите им е отговорил, че знаят, че това няма да проработи, но били обещали на избирателите да го приемат.

"20-25 хил. автомобила би трябвало да бъдат прибрани на година. Къде ще бъдат прибрани? Ще ги разфасоват. България става гробница. Тези хора не искат да разберат, да си помогнат и действително в България след 10 години да имаме 70% намалена смъртност и напрежението по пътя да изчезне. А то ще изчезне с образование в семейството и в училище. Това са неграмотни хора, не знаят какво гласуват и пишат", коментира Иванов.

Според него енергията на младите хора трябва да бъде обхваната като ресурс и да им се даде възможност да я изкарват на места, където няма да представляват проблем за останалите граждани.

"Имаме немалко летища и автомобилни състезатели, които станаха министри - да седнат и да помислят. Тези летища стават страхотни писти за енергията на тези хора", подчерта Йонко Иванов.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase