Снимка БГНЕС
fallback

Драстично поскъпване на задължителната застраховка "Гражданска отгворност" изненада собственици на автомобили, които сега трябва да подновяват полиците си. От около месец застрахователните компании са вдигнали цените, като при някои скокът в сравнение с миналата година е над 50%, казват брокери.

Шофьор без никакви провинения трябва да плати сега 275 лв. при положение, че при същия застраховател изтичащата му полица е за 190 лв. Проверка с електронните калкулатори на брокерите показва, че подобна цена предлагат и останалите застрахователи - най-ниската оферта е за 272 лв., но повечето са около 300 лв., а най-високата оферта е 320 лв, съобщава "Сега".

Повишение на цената на бе очаквано, след като в последните две години на ковид-пандемията, компаниите масово свалиха цените. Толкова драстичен скок само за месец обаче трудно може да се оправдае с инфлацията, защото през 2022 г., когато тя растеше и стигна рекордните 18%, цените на ГО останаха без промяна.

От Асоциацията на българските застрахователи уверяват, че цените на застраховката ще нарастват плавно тази година, догонвайки нивата отреди ковид-пандемията. "Има изострена конкуренция на пазара, която дори беше довела в някаква степен до не съвсем логично понижение на цените. Постепенно тенденцията се обърна, защото обезщетенията оказват въздействие и след като те се повишават, няма как трайно цените да се движат в посока намаляване или пък да стоят ниски", коментира пред БТА тези дни доскорошният председател на АБЗ Константин Велев. Той посочва, че заради инфлацията сумите по застрахователните обезщетения нарастват, защото поскъпват автомобилите, резервните части, труда в автосервизите и това няма как да не се отрази и на цената на "Гражданска отговорност" и "Каско".

Комисията за финансов надзор (КФН) също обяснява сегашния ръст на цените на "Гражданска отговорност" с "ускорената инфлация, както и с възстановяването на стопанския оборот след двете години на пандемия".

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

21

Бай Дрън

преди 11 месеца

19, според нова директива на ЕС, не трябва да сменяме колите си често, а да ги ремонтираме ако се наложи. А дали дадена кола е бракма след 10 години е спорен въпрос. Моята ще прави 12 години и е на 92000 км. Искаш да кажеш, че преди две години е трябвало да хвурля колата, когато е била на 75к км? Та вие си взематебтаралясници на 5 години с върнат километраж от 300к на 123к :)

20

Бай Дрън

преди 11 месеца

Хаха, мен с такава застраховка ме деряха Мото Пфое още преди 15 години и повече. Още тогава ми вземаха 270 лева. Какво се оплаквате?

19

Дддд

преди 11 месеца

Крайно време е да мяма заплати под 2000 лева.Скъпи бизнесмени крадци на човешки труд.

fallback