Снимка: архив, БГНЕС

„Проблемите с магистралите са два – имаме изключително малко магистрали. Когато повече от половината не са изградени, движението е много по-интензивно, а магистралите се износват много бързо“. Това заяви пред bTV служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.

„В момента на места се сменят мантинели, пуснахме движението през „Витиня“. За последните 5 месеца се вижда, че има напредък, но няма магическа пръчка. В пътния отрасъл през последните години няма стратегия“, подчерта той.

Още по темата
Министърът добави, че има проблем и с граничните пропускателни пунктове.

„Нашите КПП-та са изключително непроходими. Има проблем с пропускливостта. Водят се разговори с Турция по наше предложение да се разшири пунктът „Лесово“. Ще се направи скоростен път между пункта и АМ „Марица“, за да имаме не един, а два пункта. Потокът е огромен“, категоричен е той.

„Проблемът с АМ „Струма“ е заложен от времето на Борисов. Чак сега имаме крайна процедура, за да се финализира да се изследват мерките за опазване на природната среда, а след това да се изготви подробният устройствен план. Аз считам, че ще има разрешение за малък участък през април. Политиците говорят много за магистрали, а правят малко“, обясни Шишков.

Жълтите павета

Министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков покани кмета на София Йорданка Фандъкова да направят съвместна инспекция на жълтата керамична паважна настилка в централната градска част на столицата. Това съобщиха от пресцентъра на МРРБ. Инспекцията е предвидена за неделя от 11 часа.

 „Надявам се да дойде. Проблемът е много сериозен. Увеличили сме срока за построяване. Той беше до март, увеличили сме срока, за да не загубим европейските пари. За месец и половина не получихме отговор – има ли проблем в проекта, има ли проблем в строителството и в кого е проблемът, за да се случва това. Жълтите павета са пред очите на всички нас, които обичаме София“, обясни Шишков.

„Ние не искаме да наложим финансова корекция на София, защото ще накажем София, а не Фандъкова. Аз не искам да наказваме София, а да бъдат завършени проектите“, подчерта министърът.

Той е категоричен, че няма лични отношения към кмета Йорданка Фанъдкова.

Плащанията към пътните фирми

„Като парцели бяха разделени министерствата. Важно беше регионалният министър да направи анализа и тогава да се пристъпи на разплащане. Тогава се платиха 50% на фирмите. В момента сме платили всички текущи ремонти, които са извършени на 100%. Ремонтите, които са извършени, но са незаконни не по вина на строителните фирми, не можем да ги платим, защото са незаконен строеж“, коментира регионалният министър.

Той уточни, че е внесено предложение в Народното събрание незаконните ремонти да бъдат обявени за търпими, което да позволи разплащането.  

„Проблемите трябва да се решават по законов ред, а не под натиск или с политически решения“, допълни арх. Шишков.

ТОЛ системата

„Намаляването на винетките е решение на предишното правителство. С товарните коли отложихме увеличението за лятото. То беше направено без задълбочен анализ, защото тежестта щеше да падне върху българските превозвачи и ние да платим“, отчете министърът.

Според него даването на концесии на пътища ще намали корупцията и ще повиши качеството на поддръжката.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase