Снимка: архив, БГНЕС

Презапасяването с храна и пазаруването на промоция води до изхвърлянето на продукти и в крайна сметка не спестяваме пари. Хората трябва да се замислят дали промоцията е най-доброто в дадената ситуация. Това мнение изрази пред Нова тв Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители”.   

"Най-важното е да сравняваме офертите при различни търговци на едни и същи продукти. Имаме склонност към импулс, когато видим, че нещо е намалено", подчерта той.  

„Поскъпването на продуктите за зимнина не е изненада. От няколко месеца, даже цяла година, върви тази инфлационна вълна. Радостното е, че има индикации, че вероятно ще започне да намалява темпът на тази инфлация. И може би за следващата година ситуацията няма да е толкова стряскаща. Но към момента положението е такова и трябва да се нагодим към него”, категоричен е Николов.

По думите му усещането „по джоба” е много индивидуално. „Важна е покупателната способност, а не равнището на цените. Ако цените растат, но растат и доходите ни, тогава няма проблем. Проблемът идва от това, че доходите ни не наваксват достатъчно бързо или равномерно скока на цените”, заяви той. И допълни: „Има различни социални групи, чийто доходи не са толкова гъвкави. Те разчитат на пенсия или социални помощи. При тях е най-голям рискът от реално обедняване”.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase