Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg
fallback

Около 70 -80 процента от инцидентите на пътя са по вина на шофьорите с малък стаж зад колана. Това стана известно на открит урок по пътна безопасност в БЧК по повод на Деня без загинали на пътя – 21 септември. Мероприятието се проведе в рамките на Седмицата за безопасност на пътя (16 - 22 септември).

Статистика сочи, че на пътя у нас средно всеки ден загиват между един или двама души, а броят на ранените понякога стига до 50 души. Част от пострадалите получават тежки увреждания, като дори се стига до парализи за цял живот.

„Плашещо е, че високият процент от инцидентите възникват именно по вина на младите водачи. Миналата година в такива произшествия са загинали над 100 души. Причините са голямата самонадеяност и самоувереност на шофьорите", каза старши инспектор Лъчезар Близнаков, който е и председател на комисия, която има за цел да обследва пътнотранспортните произшествия с участието на водачи на МПС със стаж до две години.

„Вие сега придобивате права за управление на МПС, утре ще сте на пътя и трябва да сте наясно с рисковете, които се крият при движение по пътищата, не само като водачи, а и като участници в движението“, обърна се той към начинаещите шофьориь цитиран от БТА.

 „Недейте да надхвърляте способностите си. Сега сте придобили знания и умения, които са минималната основа, а в някои случаи дори не са достатъчни, за да се движите безопасно“, посъветва още младите водачи инспектор Близнаков. Той добави, че „ако не ви е мил вашият живот, поне пазете живота на другите“.

На въпрос дали са уверени да карат в София, начинаещите водачи отговориха почти единодушно с „не“. Основната причина е изключително интензивния трафик в столицата. В тази връзка той посочи, че би било добре, ако младите шофьорите кормуват в присъствието на придружител с по-голям опит.

„Статистиката сочи, че дамите са по- внимателни сред шофьорите. При мъжете надделява обратното, но това изиграва лоша шега“, каза Близнаков.

Като основни причини за произшествията с МПС инспекторът набеляза отнемането на предимство, несъобразената скорост и неосигуряването на достатъчна дистанция с превозното средство отпред. Той обърна специално внимание на необходимостта от поставяне на колани по време на движение.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

20

Анонимен

преди 1 година

То затова на младежите под 50 годишна възраст не трябва да се дават шофьорски книжки.

19

Останалите 20%

преди 1 година

са пияни, дро ги рани или с психически отклонения, както и комбинация от изброените! Но важното е, че има осигурен полицейски чадър над тях и виновни се оказват жертвите, че са попаднали на неподходящо място в неподходящо време :(

18

Joko

преди 1 година

Немого отдавна една джибра, пардон калинка искаше да въведе проверочни изпити за водачи на 60 г... Някой спомня ли си тази дивотия ? И какво излезе...

fallback