Снимка: Димитър Кьосемарлиев

В България всяко осмо дете в края на четвърти клас не може да прочете и разбере прост текст, според данни отпреди пандемията.

Според официалната статистика в България всяко шесто дете е извън училище, а всяко пето – извън детска градина. По данни на УНИЦЕФ в България близо 10 000 деца със специални потребности и увреждания са извън образователната система.

Продължителното затваряне на училища и липсата на достъп до качествено образование по време на пандемията от Ковид-19 засили вече съществуващата криза, което остави милиони ученици по света без базови умения за четене и смятане По данни на организацията всяко пето дете в България е влошило успеха си вследствие на затварянето на училищата, а според МОН близо 120 000 деца в образователната ни система са в риск от отпадане.

"Училищата без достатъчно ресурси, нископлатените и нискоквалифицирани учители, претъпканите класни стаи и архаичната учебна програма подкопават възможността на децата да достигнат пълния си потенциал", заяви изпълнителният директор Катрин Ръсел. "Трябва да обърнем настоящите тенденции или да се изправим пред последствията от това да не успеем да образоваме цяло едно поколение. Ниските нива на образованието днес означават по-малко възможности утре", допълни тя.

Само една трета от 10-годишните деца в света могат да прочетат и разберат проста писмена история. Останалите около две трети (64%) не могат да покрият този минимум за четене с разбиране. Преди пандемията децата, които не могат да прочетат и разберат проста писмена история, са били 52%. Предстои глобална криза в образованието и е необходимо да се вземат спешни действия, съобщиха от българската секция на УНИЦЕФ.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase