Снимка: архив, БГНЕС
fallback

Продажбите на употребявани леки автомобили в Източна Европа ще нараснат с не повече от 3% до края на годината и забавянето на пазара ще продължи, смятат анализаторите на авторитетната международна консултантска компания McKinsey. Ще припомним, че през 2021 г. този пазарен сегмент се е увеличил с 8%, пише Automedia.bg.

Oще по темата
Причината за по-слабото търсене е свързана с общата ситуация с доходите на населението в Източна Европа, която не допринася за растежа на пазара, плюс факта, че има спад в продажбите на нови автомобили. Следователно хората на Запад не продават старите си коли и вторичният пазар в Източна Европа не се актуализира.
    
Дефицитът на пазара на нови автомобили и растящите цени ще продължат да забавят пазара на употребявани автомобили, сигурни са анализаторите от Mckinsey. „Колите станаха доста скъпи и хората все повече ще заемат изчаквателна позиция. Сегментът ще остане в рамките на сегашните нива, но цените на употребяваните коли ще продължат да се повишават, но не със същия темп като година по-рано.

Към момента цените на употребяваните автомобили растат дори по-бързо, отколкото на новите автомобили. Средната цена на употребяван автомобил в края на първата четвърт от настоящата година е с 28% повече от същия период за предходната година. А средната цена на нов автомобил за същия период се е увеличила с 18%.

Дефицитът на нови автомобили се появи още през 2020 г. След премахването на ограниченията от пролетния коронавирусен локдаун купувачите бързо изкупиха всички наличности от дилърите. Автомобилните производители не успяха незабавно да увеличат темпото, много заводи не отмениха годишните си летни отпуски на фона на нарастващите проблеми с доставката на резервни части. След това се появи и проблемът с чиповете, а оттам и лавинообразното повишение на цените, както на нови, така и на употребявани автомобили.
   
Според анализите се очаква продажбите на нови пътнически автомобили и лекотоварни автомобили да нараснат леко през 2022 г., с 3,3%, защото основните негативни фактори - проблеми с микрочипове, съкращения на производството, прекъсване на веригите за доставки - няма да бъдат елиминирани през по-голямата част от 2022 г.

Но спадът в покупателната способност на населението ще окаже натиск върху търсенето на вторичния пазар, смятат независими консултанти в автомобилната индустрия, като обаче липсата и на употребявани, и на нови автомобили ще надделее. Заради това се очаква и ръстът в цените на употребяваните коли да продължи. Нормализирането им ще зависи от това дали недостигът на микрочипове ще приключи през следващата година.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

60

Оня с коня

преди 1 година

Продавам имот 6м.цената е пазарна,но ако още ми стои ще тръгна надолу с цената,така е и с колите,2009г.кошница,продаваш я 1г.и ще се сетиш колко е реалната и цена.Който иска да кара кола за над 10 000,ще плати още 5000 и ще си трае.

59

Ее колко па да

преди 1 година

Поскъпват баси и кочините втора употреба над 7-8 г кола не трябва да се вдига цената а обратната.Не чакаха война да стане,че цените да се вдигнат на всичко.ВСИЧКО СЕ ПРАВИ УМИШЛЕНО ТА ДА МОЖЕ ПРОСТОЛЮДИЕТО ДА СИ ОСТАНЕ БЕДНО.СЕГА КОЛИТЕ ВТОРА УПОТРЕБА ДВГ СЕ ПРОДАВАТ УТРЕ ЩЕ ИЗМИСЛЯТ ЗАКОН С КОЙТО ЩЕ ГИ ЗАБРАНЪТ И НИЕ ПАК С ГОЛ Г..З.ЕЛИТА ГЛАВОЛОМНО СЕ Е ЗАЕЛ С ГЕНОЦИДА СИ!!!

58

Хахах

преди 1 година

31. карал "чисто нова" Киа на 7 години. Била е чисто нова преди 7 години.

fallback